Uppdatering om oss.

Nu var det längesen jag skrev igen - i know, jag är skittråkig! Men har till mitt försvar haft fullt upp och var gång man får lite tid över så finns det annat som prioriteras före bloggen, såklart. Sist var väl i tisdags förra veckan? Ska se om jag kan komma ihåg vad som hänt sedan dess..

I onsdags var jag & Liam på mitt jobb och hälsade på, hade ett litet möte med min chef för att gå igenom min mammaledighet och återkomst till arbetet. Så nu är det officiellt, den 12 Juli börjar jag jobba igen - dock går jag ner i tid och börjar på 75 % istället för 100 %. Så har jag rätt att göra fram tills lilleman är 8 år, så fram tills dess kan jag bara säga till när jag vill börja jobba heltid igen.. jag är ju anställd på min heltidstjänst fortfarande, bara det att jag valt att gå ner i tid nu när Liam är så liten. Det känns underbart, jag kommer att ha kortare dagar och vissa veckor blir jag ledig lite fler dagar än vanligt eftersom jag även jobbar helg - så det känns helt rätt! När vi var färdiga på jobb stack vi hem till Katta och hennes kids, barnen lekte och vi drack kaffe medans munnarna gick i vanlig ordning :)

Torsdag, torsdag.. storstädning, handling och tvättid var vad som stod på schemat här hemma - vi var ute en sväng på eftermiddagen och gungade, han tycker det är såå roligt! Kent var ledig dagen efter så han och Martin stack iväg på kvällen - så jag hade en filmkväll här hemma för mig själv, såg bl.a " Precious" - tragisk och en sån film man bara kände sig illa till mods av hela tiden. Men ack så bra..

I Fredags var jag & Liam Entré tillsammans med Milo, Miranda & Keane - käkade lunch och shoppade.. blev bl.a skor & tröjor till lilleman, mjukisbyxor till mig själv..  avslutade det hela med kaffe och muffins på Wayne´s innan vi sa adjö. Stannade på vägen hem för att hämta ut grejerna vi beställt - jacka till Liam och underkläder till moi! Sen blev det filmkväll för mig och min honey!

I Lördags var det dags för Liam´s andra kalas, denna gången med Kent´s familj - bl.a hans mamma + sambo, moster, kusiner, lillasyster mfl. Jättetrevligt var det och han fick en massa fina presenter! Jag, Kent & Jenny ( hans lillasyster ) avslutade kvällen med pizza när alla andra kilat hem.. och när hon åkt så mös vi med film! Helt döda var vi.. det tar på krafterna att vara värdpar, HAHA :)

Och igår var det slappesöndag! Vi drog med oss barn + hund till hundstranden - vovven lekte med en massa andra vovvar och badade. Trodde att jag skulle frysa ihjäl när jag såg henne, men som hon njöt! Sprang och sprang så vattnet det stänkte :) Hem och laga middag, mysa en massa.. Martin & Leo kom förbi och lekte en stund. När lillfisen somnat hade vi filmmaraton här hemma med en massa gott..

Idag slutade Kent tidigt, han var hemma redan vid 12 så jag kunde lyxa till det med att duscha, färga över mitt utväxt, måla naglar osv - det ni, var inte fy skam! Just nu är dem nere på gården och gungar, jag ska plocka lite här hemma innan jag sminkar och klär på mig.. dricka en kopp kaffe och bara ta det lugnt. Ikväll ska jag på klädparty med Milo, ska bli skitskoj! :) Hajj så länge!

Kommentarer
Postat av: Eva med Neo

Köpte inotyol på apoteket efter jobb idag... Så har smörjt ett par gånger... Hoppas att det läker snabbt, kan förstå hur ont det måste göra på honom. =(

Hade Liam sånna här problem när han också höll på att få framtänderna?

2010-03-22 @ 20:42:37
URL: http://underbaraneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0