Kalas + Fest = Twice the fun!

Vilken härlig helg det har varit! Min mamma har varit på besök, vi har haft födelsedagskalas för Liam och även hunnit avverka en fest - icke illa och roligt har vi haft! Nu är det söndag och vi slappar för fulla muggar... precis som det ska vara!

I fredags var det ju tid för vaccination, det gick väl som väntat.. en massa tårar och skrik. Jag trodde att det kanske inte skulle vara så farligt med första sprutan ( han fick en i var lår ) eftersom att han inte såg när hon stack - men ack vad jag bedrog mig. Han vände och vred sig, skrek och grät.. så nog kändes det. Och när hon skulle ge honom den andra sprutan så föste han bara bort hennes hans och så sa han "Nej, inte.." Han har börjat med en massa nya grejer.. när han ska äta så säger han "Äta" och så smaskar han med munnen och tungan  - haha, det är så gulligt, han gjorde det innan idag när han skulle äta lunch. Och så det där med "Nej, inte" när något inte passar är också en ny grej.. hur som helst så blev han lite hängig efter sprutorna och har varit lite "off" sedan dess. Men idag är han sig lik igen.. på strålande humör och världens goaste! Han är bara så jäkla härlig.. ler och skrattar hela tiden, kan man bli annat än glad själv?

Igår var det födelsedagskalas för Liam, det var hellyckat - han fick jättefina presenter och vi hade jättetrevligt. När den sista gästen gått så fixade vi lite middag här hemma och käkade.. och sedan stack jag och Kent på fest hemma hos Lie & Katta! Skiiiiiitroligt hade vi verkligen! Det trillade in folk allt eftersom, en hel del man inte festat med sen innan graviditeten..eller inte träffat på väldigt länge, det känns som 100 år gått ibland,haha. En massa skratt, god stämning och så blev en del saker utredda once and for all - mer än så behöver vi inte säga :) Mer än att man än en gång lärt vilka som är ens äkta vänner.. och vilka som egentligen bara är fulla av lögner och skit. Men så var det med det.. och det var ingen stor överraskning egentligen, om sanningen ska fram.. Men summan av kardemumman, vi hade verkligen SKITROLIGT! Det var första gången jag & Kent var på fest tillsammans sedan lilleman föddes, så det är kul att det blev så lyckad.. TACK Lie & Katta! =)

Idag
var det väl mindre roligt :) Vi kom hem runt 3 inatt och så upp igen strax före 8 eftersom min mammas tåg hem gick kvart över nio. Jag hade "bestämt" att jag skulle ta det lugnt igår, men trots all erfarenhet så är det egentligen ett under att man aldrig lär sig.. Jag tackade först bestämt nej till snapsar och Baileys, men jag var ju inte svår att övertala om jag säger så. Så imorse var vi inte stöddiga! Men överlever gör man alltid.. och nu mår jag bra igen, vi ska snart flotta pizza och så blir det film när lillfisen somnat. Han fick en bil av min mamma i present, ni vet en sån stor som dem kan sitta på - Bobcar heter det kanske? Den har en knapp som man kan trycka på så spelas en låt som heter "Old McDonald had a farm..bla bla bla" - ni vet vilken jag menar? Den satt Liam och spelade oändligt många gånger imorse när huvudvärken var som värst, och trots att man tror att ens sista stund är kommen så är det ju bara att bita ihop, le och tralla med. Så när klockan äntligen blev 11.3o och han ville sova middag så kan jag meddela att vi störtade ner i sängen vi med och sov som grisar! :)

Jag lägger upp bilder från kalaset och festen imorgon, orkar inte lägga över dem på datan ikväll.. men jag lovar att dem dyker upp någongång under morgondagen. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Så härligt att höra! Så perfekt att din mamma fick egentid med sitt älskade barnbarn och att du och Kent fick gå på fest! Skönt när man märker såna saker som vilka som är ens riktiga vänner.. resten kan ju dra åt pipsvängen!



Gott att kalaset blev lyckat! Nästa helg är det ju Mio's 2 årskalas och det ska bli skitkul! :D (vill fortfarande att du kommer hit och gör tårtorna, dock) ;)



Vad duktig Liam är! Kan du inte filma honom någon dag bara så att man får se honom typ.. gå? Det längtar jag efter!

2010-03-14 @ 21:38:56
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0