Min underbara lillfis!

Jag har egentligen inte så mycket att förtälja.. vi har storstädat hemmet idag + att vi hade dejt med tvättstugan - alla täcken blev tvättade och så lite kläder m.m. Vädrat ut här hemma, bäddat rent sängarna, skurat badrum + kök.. rensat kyl/frys - och med det vill jag bara tillägga, att  : JAG HAR VARIT SKITDUKTIG! Haha :) Där emellan har vi lekt och myst en massa, han är verkligen så underbar.. vår Liam.. go och glad, mysig och snäll. Han är väldigt självständig och kan fastna för sig själv med sina leksaker en bra stund utan att man måste vara med hela tiden, ibland vill han att vi ska leka med honom - och ibland föredrar han sitt eget sällskap. Och skönt är väl det? Att kunna fixa i köket eller pilla i garderoberna medans han leker i rummet..fantastiskt! Ibland när det gått en stund så kan han komma ut och titta efter mig, och när han får syn på mig och jag tittar på honom - så bara får jag en sånt leende och så kan han springa emot mig samtidigt som han skrattar - och så blir det en stoor kram. Så jäkla härligt! Nej, det finns nog inget som kan mäta sig med min kärlek.. GUD vad jag älskar honom!

Just nu är han förresten lite "mammig", emellanåt vill han gärna vara hos mig hela tiden - jag ska alltså bära honom, det räcker inte med att bara vara i närheten. Sätter jag ner honom eller går iväg ett par steg så blir han himla ledsen att det liknar ingenting. Oftast går det över efter bara en liten stund och ibland funkar det om pappa lyfter upp och pussar lite, men allt som oftast är det bara mamma som duger. Plutten! Tänk vad dem är festliga ändå som får såna perioder.. antingen "mammiga" eller "pappiga", det brukar ju variera från gång till gång. Lite jobbigt kan det bli små stunder, när jag t.ex vill gå på toaletten och Kent är hemma.. det är ju annars dem få gångerna man äntligen kan gå på toa ifred! Men det går inte ens att bli besvärad, för han blir så uppriktigt ledsen när jag ska gå att det skär i hjärtat.. så han får ju hänga med såklart! ;)

För övrigt är jag nyduschad, jag har nyss tvättat bort en ansiktsmask.. FY FAN rent ut sagt vad skönt det känns, fräscht efter städdag! Lillfisen sover och mannen tränar och jag - jag väntar på att klockan ska bli 21.oo för då börjar Criminal Minds - nya avsnitt, jippiiieeee! Imorgon bitti ska vi till BVC, 1-årskontroll - Liam ska vaccineras, hoppas det går bra.. spännande att se få se vikt och längd också! Efter det ska vi ta bussen till Centralen och möta upp min mamma som hälsar på över helgen, ska bli jätteroligt!

Och på lördag är det Liam´s 1-ÅRSKALAS! :) Lördagen därpå, dvs den 20:e så ska vi ha ett kalas igen, fast lite mindre - för Kent´s släkt ( mamma,syster,moster,kusiner m.m ) eftersom det blir alldelles för mycket folk i vår lägenhet annars och sen för att Jenny ( Kents syster ) bor i Stockholm och inte kommer ner förrän den 19:e, så för att hon inte skulle missa kalasandet helt, så bestämde vi oss för att ha två!


Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Åh, nu pirrar det i min mage, IGEN! Så duktig du har varit (och Liam, såklart) idag! SÅ skönt att ha allt gjort! Och jag förstår att du älskar honom så mycket (mest) som du gör! Lilla älskade baaaaarn!



Vad tränar Kent, förresten? :D Innebandy?

2010-03-11 @ 21:31:41
URL: http://jasas.se
Postat av: frida

Så skönt att ha en självständigt barn. Jätte bra tycker jag att dem lär sig det i tidig ålder. Vad roligt med kalas :)

Ansiktsmask var säkert 12 år sen jag provade.. kanske dags att testa igen...;)

2010-03-12 @ 12:34:30
URL: http://frudernmar.se
Postat av: Carola

Kärleken till ens barn går inte att förklara den är såå grym!! :) Jag bara ler när jag läser detta.. vilken fantastisk mamma liam har!!



Ha en underbar helg nu, med din mamma o kalaset! Kul o se vad han vägde o hur lång han är niu, er LIAM!! :)



Kraaaam

2010-03-12 @ 20:20:10
URL: http://carolalola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0