Kommentarer.

Svar på kommentarer :

Sofia : Haha, känner igen det där - Liam har stängt av tv:n här i ungefär 3-4 månader? Och nu har han börjat med
dammsugaren,datorn och allt annat med tryckknappar - fantastiskt! Jo, nu fick jag lite extrajobb eftersom det tydligen var någon annan som var sjuk och dem fick absolut inte in någon, men "för mig själv" får jag inte jobba, dem har ju en vikarie som går på min tjänst just nu. Så jag får ta någon annan plats för en dag :) Men arbetsuppgifterna är ju dem samma, så det blir ingen spännande omväxling direkt,haha!

Eva : Jag jobbar med äldre som har alzheimers, många ( men inte alla ) är i början utav sin sjukdom och har precis fått sin diagnos. Så jag arbetar i ett team tillsammans med några andra undersköterskor, en hemvårdsinspektör, demenssjuksköterska, sjuksköterska och arbetsterapeut. Vi försöker bygga upp en plan tillsammans med anhöriga för att få deras vardag att fungera i hemmet osv ( dem bor fortfarande hemma ) med hjälp av oss. Vi har inte så många vårdtagare, då tanken är att vi ska hjälpa dem med den sociala tillvaron m.m.

Kommentarer
Postat av: Eva med Neo

Aaaah. Låter som en trevlig uppgift. =) Ni behöver inte hjälp? haha... ;)

2010-03-04 @ 09:52:13
URL: http://underbaraneo.blogg.se/
Postat av: Sofia

ja här har vi klarat TVn tills nu då knappen är lite dold men allt annat har han varit på länge, tänker att han borde tröttna men tydligen inte. Det jobbigaste är när han drar ur kontakten till routern för då flyger man ju ur allt man pysslar med på datorn.. suck! Busungar är vad de är!



Ang jobbet så är det kanske skönt att bara gå med nån och slippa ta ansvar direkt, prata, fika lite och sen gå hem och vara ledig igen ;)

2010-03-04 @ 10:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0