Baka baka liten kaka..

Vi ska strax iväg och handla lite här hemma, behöver komplettera lite till Liam´s kalas som är på lördag - jag ska göra 2 tårtor. En vanlig gräddtårta och så en med blått marsipantäcke - och marsipantäcket gör jag själv, inga köpta grejer här inte ;) Skämt åsido, jag älskar att baka och vill gärna göra allt själv och marsipantäcke är superenkelt.. vet att det finns färdiga att köpa, men dem är oftast rosa eller gröna. Och vi vill gärna ha ett blått, därför blir det smidigast att göra det själv anser jag.. går snabbt och är totalt oavancerat. Sen ska jag baka lite annat också och det tänkte jag försöka hinna med idag, emellan allt annat som ska göras.Tänkte lilleman skulle få vara med och baka lite med mig.. det gillar han säkert, allt som innebär kladd brukar vara populärt! :) Kul nu när han blivit lite större och är mer "med", han får ut så mycket mer av grejerna man gör tillsammans och man märker att han tycker det är riktigt roligt att får vara delaktig i allt. Vår lilla fis!

Just nu sitter han en bit ifrån mig och slamrar med kastrull och slev, det är ett sant nöje förstår ni - han tycker det är störtkul! Slammer, slammer och slammer! Nu är han mer eller mindre frisk, näsan rinner lite bara - men han är hur pigg som helst, vaknade bara en gång inatt och hostade, han äter som vanligt igen osv. Känns jätteskönt.. vi var lite bekymrade att han inte skulle bli bra till helgen, men jodå.. dock skippar vi Öppna Förskolan denna vecka, vill inte ta några onödiga risker. Det får bli nästa vecka istället, då har vi en massa roligt som ska göras!






Kommentarer
Postat av: Eva med Neo

hihih... Han är så söt och långhårig är han med :D

2010-03-10 @ 20:38:14
URL: http://underbaraneo.blogg.se/
Postat av: Milo

Ser fram emot att sätta tänderna i tårtan på lör hihii =)

2010-03-10 @ 22:30:22
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0