Äntligen!

JAAAA - nu är vår lillfis sig själv igen, så gott som iallafall - febern är ett minne blott och han har börjat äta normalt igen, det enda är väl att han är lite bökig med den vanliga maten,men det kommer väl det ´å. Han äter fortfarande pencillin och får hostmedicin, samt alvedon regelbundet eftersom man märker att han har besvär utav örat emellanåt - han håller handen över det osv, så allt i förebyggande syfte så att han ska slippa ha ont. Hostan är mycket bättre, nu låter det inte som om han ska kräkas eller hosta upp tarmarna längre, utan han har "vanlig" hosta och den kommer alltmer sällan numera.. så underbart skönt! Han är pigg och vild idag, precis som det ska vara  :)

Vi har varit ute på 2 promenader idag, det är helt fantastiskt väder och jag bara njuter för fullt.. solen skiner och snön är praktiskt taget borta - kan man ens låta bli att vara på strålande humör? Imorgon blir det Öppna Förskolan med Hanna & Leo - jag hoppas även på att träffa Cecilia & Antonio där, var längesen nu eftersom barnen varit sjuka! Hoppas på friska tider framöver..och fortsatt fint väder, yes indeed.

Förresten!!! Jag ska JOBBA på lördag! Jaa-aa, jag har ju sagt till min chef + arbetskamrater att dem gärna kan ringa mig om det fattas folk någon helg, dels för att jag varit ledig så länge nu att det bara vore skönt att jobba en dag och träffa mina kära kollegor. Sen så tar jag ju inte ut någon föräldrarpenning på helgerna, så då kan jag ju jobba lite och få lön,hihi.. extrapengar minsann. Kan nog vara bra också, eftersom jag börjar jobba igen i Juli så kan det vara smidigt att jobba lite någon helg så att man inte kommer av sig helt.. Jag kommer känna mig lite som en vikarie tror jag, trots att jag har en fast tjänst där sedan snart 6 år.. jag har ju alltid jobbat, utan avbrott. Men det känns spännande måste jag säga, har inte jobbat sedan December 2008 då jag gick på havandeskapsledigt.. så det var ett tag sen man var igång. Klockan 8:oo - 19:oo ska jag jobba  :) Ska  bli jätteroligt, jag längtar till och med lite grand!!! Märklig känsla, det var lääängesen jag längtade till jobb,haha.

Nej, hörni - nu ska jag sätta på kaffe och leka med lilleman, medans vi väntar in hans pappa som snart kommer hem! Adjöken!

Kommentarer
Postat av: Sofia

skönt att han äntligen har börjat friskna till din lilleman!! Här har jag haft fullt upp med att bråka med Neo idag, han har nämligen förstått hur hårt man måste trycka för att sätta på och stänga av TVn så nu pajar den väl snart eftersom han inte verkar förstå ordet NEJ utan bara skrattar mig rakt upp i ansiktet, hrmpf...



Skönt väder jaaa, men här är det dessvärre kallt så vi får väl vara glada om snön hinner smälta till midsommar....



Spännande att jobba lite, jag erbjöd mig att hjälpa till lite i höstas på mitt jobb (kan ju logga på hemma) men då var det nån chef som sa att de isåfall måste ta bort min vikarie så öööh nej, det vill jag ju inte utsätta de andra för då de redan drunknar i jobb. Det var typ då jag bestämde mig för att vara hemma riktigt länge oxå, haha! Man är som en jävla 3-åring och ska trotsa överheten minsan ;)

2010-03-03 @ 17:34:01
Postat av: Eva med Neo

super super att lilleman håller på att bli frisk. Tummen upp! - Vad är det du jobbar med om jag får fråga?

2010-03-03 @ 19:56:08
URL: http://underbaraneo.blogg.se/
Postat av: Milo

ahh va kul :)... förstår hur du känner dig , man har gått hemma så länge då är det skönt att komma ut i det sociala och arbeta .. som du sa märklig känsla ;) Hoppas det går bra gumman!

2010-03-04 @ 11:19:07
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0