Tandläkarbesök och lugn..

Denna helgen har gått alldeles för fort tycker jag, ändå har vi inte gjort något överdrivet tidskrävande tycker jag.. Kent var hos tandläkaren akut igår.. han har haft ont i munnen i drygt en vecka och så i fredags natt/lördags morgon svullnade tandköttet upp rejält och blev rödblått, och fy satan så ont han hade. Kunde knappt sova eller äta.. så igår fick han nog och stack iväg till akuttandvården och som vi misstänkte, hade han en inflammation i tandköttet ( i en av fickorna ) så han kom undan med pencillin och smärtstillande, skönt! Så nu mår han bättre iallafall och är betydligt piggare.. det tar så på en, att ha tandvärk. Jag hatar det, tandvärk och tandvård överhuvudtaget är det värsta jag vet.. har en sån fix idé med mina tänder, får ångest. Föder hellre 3 barn på raken än har tandvärk.. och det är dagens sanning!


Idag är Kent iväg med Martin och tömmer hans källare, så jag och miniman är ensamma.. han leker här på golvet och småtittar på "Alla vi barn i Bullerbyn" samtidigt. Jag har fått städat lite, dammsugat och tvättat golven, hann t.om med en dusch medan Liam vilade middag tidigare - sicken lyx. Sitter och funderar på om vi ska ge oss ut en stund, gå en promenad.. lite frisk luft dör man ju inte av.


Lilleman somnade halvsittandes med sin "gosekudde" famnen tidigare.. :



Kommentarer
Postat av: Petra

Varför är barn så söta när dom sover? :-)

2010-01-10 @ 13:28:53
Postat av: Marie-Louise

Aww sötnos :)... ja tänk om man somnat så? , man hade haft ont överallt då hehe .



sv på kommentar : TACK ! känns kul att folk tror på en , sporrat en mera . Tack vännen <3 . Haha LOVAR att jag ska ha kul , ska jag äta en korv för dig med ? hehe

2010-01-10 @ 17:46:20
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0