Städ + icke - sovande - barn.

, nu har vi städat här hemma, eller " vi " och vi - Liam har sprungit efter dammsugaren i sin gåstol och sen fick jag flytta över honom till matstolen när jag moppade golven. Han satt och tittade när jag tvättade golven och skrattade för fullt, han är väldigt road av att se en städa har jag märkt - dammsugaren är en stor favorit! Annars har dagen varit lugn, vi var ute på en timmes promenad i förmiddags med vovven.. skönt var det, kylan verkar ha lagt sig, det är inte alls lika kallt ute som innan. Jag längtar verkligen till våren.. lite ljus och värme, slippa böka av och på med en massa kläder. Desto mindre längtar jag till sommaren, inte för årstiden i sig utan för att jag börjar jobba i slutet av Juli - blöh! Ett tag kvar tack och lov, ändå kan man inte sluta tänka på det.. Kan inte påstå att jag längtar mig fördärvad tillbaka.

Nu återstår det bara att se om jag får någon "ledig" stund här i eftermiddag, dvs om lilleman bestämmer sig för att sova middag så att jag kan duscha i lugn och ro. Mitt misstag igår var ju och skriva att han precis somnat och jag, jag skulle minsann in i duschen.. jovisst, hann lagom göra mig redo så vaknade mitt lillbus. Tror han sov 10-15 minuter igår, det tog på krafterna - inte alls för att han är jobbig, han är glad hela tiden och tjoar för fullt. Men han ska ju vara överallt och pilla på allt han inte får pilla på - så igår var en sådan dag, så man fick springa röven av sig i princip för att avstyra eventuella "tråkiga situationer". Idag har han sovit 25 minuter, trodde i min enfald att han skulle sova 1-2 timmar eftersom han var så trött och hade varit vaken en lång stund - men tji fick jag. Nu börjar han dock klia sig i ögonen här och gnälla lite, så med lite mat i magen kanske han somnar en stund? Håll era tummar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0