Lite si, och lite så..

Usch, vad dålig jag har blivit på att uppdatera mig här, men sanningen att säga - så sitter jag knappt framför datan längre. Lusten finns delvis inte och sen så har Kent varit ledig med oss i över 2 veckor nu så man har liksom prioriterat annat. Ska försöka skärpa mig, annars ryker bloggen tyvärr.. har ingen direkt motivation för att skriva längre tycker jag. Kanske är det bara tillfälligt..
Jag minns knappt vad vi gjort sedan jag sist skrev, jag vet iallafall att det har blivit nytt åt.. och nyårsaftonen spenderade vi här hemma med Martin, Hanna och Leo - lagade got mat ( oxfilé m.m ) och hade det trevligt med våra små barn. :) Hmm, och vad har vi gjort sen dess? Jag har ingen aning, allt möjligt tycker jag.. flängt hit och dit och hittat på det ena med det andra. Var iväg och shoppade lite i helgen.. Babyproffsen, Jysk osv.. nytt regnskydd till vagnen, muggar till Liam.. soffkuddar, fotoramar som ska upp på väggen och lite annat smått.

. Åh, jag glömde ju berätta.. han kan säga "Titta", "Hej" och "Där" ju och så pratade jag med Malin på msn häromdagen ( minns du? ) och sa att han ännu inte kunde säga mamma utan bara fick ur sig " Mamamamama" , men så i förrgår! Vi låg och mös i soffan tillsammans, han hade sitt huvud på mitt bröst och jag låg och tittade på honom.. så tittar han upp på mig och säger "Mamma". Åh, mitt hjärta! Min fina älskling.. ni kan tänka er att jag nästan brast inombords, min lilla bebis sa MAMMA till mig! Jösses, på fredag blir han 10 månader, med andra ord så är det bara drygt 2 månader kvar tills han fyller 1 ÅR ( !!! ) .. kan ni förstå? Som tiden bara flugit fram i all världens takt.. han är ingen bebis längre, utan en liten pojke. Han utvecklas mer och mer för var dag som går och en liten personlighet börjar framträda, sakta men säkert.. roligt är det kan jag lova! Man får sig några goda skratt per dag, han är en riktigt busunge .. Ibland riktigt ser man hur det lyser jäkelskap i ögonen på honom och så börjar klåfingrandet och han vet ju precis var han inte ska vara och vad han inte får röra - för så fort man säger "AJAJ" eller reser sig upp och börjar gå mot honom ( när han gör något han inte ska göra eller pillar på något han inte ska pilla på ) så börjar han gapskratta och sliter hårdare i vad han nu fått tag i eller rusar fram mot det " ej tillåtna området" med en jäkla fart, allt för att komma fram innan vi hinner ta bort honom. Ungar, dem är för härliga och en himla utmaning emellanåt..





Liam & Leo leker fint tillsammans



Spanar in Kent, som tydligen gör något jätteroligt

Kommentarer
Postat av: Milo

ÅHH stora killen ! Det är en magisk känlsa när dom säger MAMMA för första gången till en , man växer direkt <3 .

2010-01-04 @ 07:15:53
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0