I drömmarnas trädgård..

Då sover min prins efter en mysig morgon/förmiddag, han vaknade runt 7.3o idag och sedan har det varit full rulle med lek och bus här hemma. Vi började morgonen med påklädning och gröt.. och för en stund sedan åt jag "frukost" med honom, leverpastej macka med fruktdryck fick han i sig. Sen kände jag för att mysa lite med min gosse, så vi bäddade ner oss i soffan med kuddar och tittade på " I drömmarnas trädgård".. han älskar det! Helt otroligt, han är inte så mycket för tecknat osv annars, men när det är på så kan han släppa nästan allt han håller på med och bara titta. Låg och kliade honom lite på ryggen och klappade huvudet, varav han somnade som en stock på min arm, sötaste. Bar in honom i hans säng alldelles nyss, han vaknade till när jag la honom ner.. så log han bara lite svagt och sa " titta " och så blundade han igen och sov. Ahw, det finns nog inget som kan värma ett hjärta mer än ens barn.. Min finaste skatt.

Idag blir det lugnt här hemma, ska inte göra ett smack mer än gå till affären när Liam vaknat för att köpa kaffe och toapapper - det ena mer nödvändigt än det andra. Har plockat fram mat ur frysen för att tina, idag blir det kokt potatis med stekt falukorv och löksås. Jag vet att man egentligen "ska ha" stekt fläsk och löksås, men det äter jag icke, så det får bli en annan variant för oss.Förresten, ni är ett par stycken som frågat om Liam kan gå än, svaret är nej. Han kan ställa sig upp själv utan att hålla i något, han kan hoppa ståendes utan att hålla i något och så tar han ett par steg framåt - men inget man kan kalla gå på egen hand. Han vill gärna, det märker man och han tar ett par steg då och då, så sätter han sig på huk och så upp igen - så kan han hålla på en liten stund :) Så det är nog på gång misstänker vi..


I drömmarnas trädgård :



Kommentarer
Postat av: Malin

Låter gott med potatis, korv och löksås =) Måste jag nog också ta och göra någon dag. Här ska vi äta hemmagjord pizza idag =) Blev så sugen.



Ska också ta mig ut lite senare, hämta ut nya medicinen samt handla lite. Jag är fortfarande i chock, sa knappt något till sambon på hela kvällen igår... =S

2010-01-12 @ 11:05:25
URL: http://deepblue.blogg.se/
Postat av: Sofia

vad fin din blogg blivit :) och gosiga lilla Minimannen.. Drömmarnas trädgård har vi bara sett lite kort på TV än så länge, här är det Teletubbies som går för fulla muggar... :-/

2010-01-12 @ 20:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0