Home alone.

I skrivande stund är jag ensam hemma, Kent är hemma hos Martin med lilleman - dem har varit borta sedan 18-tiden ungefär och borde väl dyka upp inom kort.  Själv har jag legat på soffan och bara latat mig, njutit av tystnaden och zappat mellan alla tv-kanaler som envisas med att köra repriser av serier från 90 - talet, om och om igen. Dagen har varit väldigt lugn, hade tvättid mellan 12-16 och så har jag rensat ur garderoberna på massa skit och kläder som inte används eller är för små ( Liam ) samt slängt ner det i källaren.

Han somnade en stund på eftermiddagen igår förresten, så all min tumhållning hjälpte kanske så smått - jag hann iallafall duscha och dricka en kopp kaffe, ovärdeligt. En stund efter mannen kommit hem från jobb kom Martin och Leo förbi, pojkarna ( dem små ) lekte och nu börjar dem bli mer och mer intresserade av varandra - Liam såg helt överlycklig ut när han fick syn på Leo. Men självklart skulle dem ha exakt samma leksaker, så det blev lite dragkamp, slitande i den andres kläder, nypningar och ryckande i varandras hår - vilket såklart resulterade i lite skrik och tårar. Men det gick över lika snabbt och så var det full rulle igen!

Imorgon kommer Milo och hennes barn hit, vi ska käka tacos och umgås - längtar massor, ska bli roligt att träffa dem! Men på förmiddagen ska jag och lilleman iväg och handla lite grejer, bl.a skulle jag behöva ett par riktiga mjukisbyxor.. mina enda vettiga är alldelles för stora och slitna till tusen. Vi får se om jag hittar något, men nu - ska jag återgå till soffan med en kopp kaffe, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Petra

Det där med bråkandet om leksaker känner man igen :-)

2010-01-14 @ 20:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0