Det där med sömn..

Dem har tydligen ändrat lite på blogg.se ser jag när jag loggar in, själva översiktsidan - don´t like it, at all. Men det är ju jag det, såg bara så märkligt ut när man fått kommentarer, svårt att se vad det står är det också. Postiva jag minsann! Iallafall, idag var det ju tänkt att vi skulle åka hem till Milo på förmiddagen/morgonen för att kila hemåt vid lunch då hon skulle iväg - men jag, mitt smartarsel vaknade inte förrän närmare 10, eller jag och lilleman slog upp ögonen då. Så det är ingen idé för oss att åka, då blir det bara att vända hem igen ungefär  :) Men jag retar mig lite på mig själv faktiskt, hur svårt är det att ställa väckarklockan så att man kommer upp i tid, Josefin?

Förr vaknade vi ju alltid mellan 5-6 på morgonen, men sedan årsskiftet har Liam börjat sova längre, oftast vaknar han runt 8-8.30 - men ibland ( ytterst sällan ) kan han sova så länge som fram till 10. Visst är det skönt med sovmorgon, men med tanke på att jag somnade strax efter 22 igår så har jag sovit alldelleeeeeees för länge.. och det känns i huvudet. För övrigt är rutinerna med lillemans sovande så bra, dem har alltid funkat och det glädjer oss.. han har alltid ( nästan alltid ) somnat vid 19-tiden, det är liksom nattning som gäller då här hemma. Vi byter om till pyjamas, han får nattvälling och vi borstar tänderna.. sen lägger vi honom i sängen och 9 av 10 gånger sover han inom en kvart. Han sover även bara middag en gång per dag numera, istället för två.. en gång mitt på dagen passar alldelles utmärkt, så sover han som en stock på natten sen. Skönt när det är dags för dagis också.. Nej, men jag är lite av en rutin-människa, speciellt när det gäller honom, han äter och sover på rätt så regelbundna tider och jag tror han mår bra av det faktiskt. Men det med nattningen är viktigast, tycker det är skönt att det funkar så bra som det gör.. i början var han lite envis och ville aldrig sova ( dem kan ju missa något ) men efter ett par gånger så funkade det galant. Skam den som ger sig säger jag bara  ;) Hur sover era små och hur gamla är dem?

Jaha, vi får se vad som sker idag då, något får vi allt hitta på tycker jag! Ska kila ner till affären om en stund och handla lite, tänkte göra pannkakor till lunch idag.. Liam har aldrig ätit det förr så det ska bli kul och se vad han tycker. :) Jag tycker det är supergott, dock äter jag det nästan aldrig.. varför vet jag inte riktigt?

NU ska jag dricka lite kaffe och leka med min huligan som går loss i rummet - ha en bra dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Haha, ja den där sömnen alltså.. Tur att man vet inte vet vad man har framför sig.. speciellt inte då man börjar jobba.. :O



Mio somnar mellan 18-19 och vaknar runt 7. Sover ingenting på dagarna, dock..

2010-01-28 @ 19:56:00
URL: http://jasas.se
Postat av: Milo

hehe det är lungt gumman , det är mänskligt och sen var du uppe tidigt igår liksom och mådde ju inte så bra heller ! .. Vi tar det en annan dag , no hard feelings hehe ..



saknar dej iaf <3

2010-01-28 @ 20:26:10
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0