Dagarna som gått..

Min lille fis somnade för 10 minuter sedan ungefär, så jag tänkte passa på att uppdatera min blogg lite.. är så kass på det emellanåt, men prioriteringarna finns på annat håll ibland. Oftast när han sover så passar jag bara på att njuta lite,men nu kände jag för att sitta här en stund.. blir en snabbis dock, för jag ska minsann hinna lata mig i soffan lite också! ;)

Vad har hänt sen sist?
Minns knappt när jag skrev, har för mig att det var i tisdags innan jag skulle iväg. Nåja, i onsdags var jag och lilleman hemma hos Milo och barnen, drack kaffe och skvallrade som vanligt.. Liam lekte för fullt och var ännu en gång totalt road av Miranda, jag är fortfarande rätt imponerad - visst gillar han andra barn, men det är något speciellt med henne för hon får honom att skratta och bli halvt hysterisk var gång vi träffas. Kul är det iallafall, dem är så söta!

Igår tog vi det bara lugnt, lekte och var ute en sväng på eftermiddagen.. han går för fullt nu, eller springer snarare tycker jag ibland, han är snabb. Kul är det och se, vår "lilla bebis" som tar sig fram för egen maskin numera, så stor han har blivit.. mer självständig och försöker sig på nya saker var dag. Men fortfarande ska det pillas på allt, så vi har fått rensat undan i skåp och lådor nu.

Idag har jag och lilleman varit på IKEA, minsann.. köpte lite köksgrejer som behövdes och så fick vi handlat lite mat + en ny badrock till honom - den vi hade var ifrån när han var nyfödd, så den är liiite för liten nu. Vi kom iallafall hem för någon timme sedan, och efter lite mat och lek somnade mitt bus som en stock.. han har krånglat lite dem senaste nätterna, vaknat flera gånger per natt och varit ledsen. Han har förmodligen fler tänder på gång för han dreglar som sjutton och tuggar på allt, gnisslar tänder och har sig.. sen misstänkte vi att han kanske inte blev mätt på godnattvällingen vi gett honom, senaste veckan har vi varit tvungna att ge honom en extra flaska för att han ska somna. Så igår köpte jag hem 12-månadersvällingen ( han har haft 8-månaders innan ) och den fick han igår kväll, det gjorde susen! En gång vaknade han inatt, av att han fastnat med benen i spjälorna på sängen, men annars så sov han gott fram tills imorse. Halleluja!

Det var väl lite av vad som hänt hos oss dem senaste dagarna, bilderna från förra helgen kommer också snart - i promise, ska lägga in dem ikväll. Jag glömmer bort det hela tiden.. skäms.

Förresten, håll i hatten! Korka upp champagnen : min man har klippt sig! ÄNTLIGEN säger jag bara, i onsdags kom han hem och var korthårig igen - gud, så lycklig jag var! Han var fin!

Nu får det räcka här, jag ska sätta mig med kaffet i soffan och bara glo på tv.. hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0