Besök + fullt ös.

Idag har vi haft besök av Anneli, hon har varit här hela eftermiddagen.. vi har fikat, snackat lite skit och busat med lilleman. Jätteroligt har det varit, alltid kul med besök ju och Liam blir lika lycklig var gång det kommer någon och hälsar på. Det ska varken sovas eller göras något annat tråkigt under tiden  :)

Kent
kommer hem lite senare idag, men jag tänkte strax börja med maten och hoppas han kommer snart - för jag är huuungrig som fan. Lilleman åt för en liten stund sedan, hemmalagad köttfärssås med makaroner, så nu leker han loss här i vardagsrummet.. för övrigt är jag helt slut efter att jaga runt min galning till son runt hela lägenheten och flytta honom från alla "icke-barnvänliga" ställen och plocka ifrån honom saker han fått tag i trots att dem är undanlagda. Jag lovar er, han är överallt och han är klåfingrig.. här sitter man inte på latsidan inte, det går inte många sekunder innan man får fart igen när han är igång. Man känner att man lever minsann..som tur är har han oftast stunder under dagen då han leker fint på egen hand och är fullt koncentrerad på detta, då hinner man plocka lite, dock känns det som om man städar under pistolhot, HAHA - fort går det!

Det roligaste ( eller inte ) är nog att han ska följa efter en överallt ibland, var man än går.. in på toaletten, då drar han upp dörren när man sitter på dass, skrattar och säger "titta". Han drar i ens byxor när man står någonstans och hivar sig upp, med resultatet att brallorna på en själv ibland åker ner.. allt man plockar undan, ja - det plockar han fram igen. Våra morgonskor försvinner alltid spårlöst, kökshandduken ligger oftast bland hans leksaker och Tashas matskålar måste vi numera ställa undan när han är "lös".. för ett par veckor sedan kröp han runt här hemma och jag var så dum ( mitt eget fel ) att jag gick på toaletten en snabbis. Kommer ut i köket och där sitter han, med matskålarna på golvet ( vi har dem i ett sånt stativ ) med vatten och hundmat utspritt över hela golvet. Där satt han mitt i smeten,dyngsur efter allt vatten han förmodligen hällt över sig och lekte med hundmat..  fram med moppen och in i duschen med ungen.

Visst är det ett heltidsjobb att vara hemma med små barn, något annat kan man då inte påstå  :) Men det är underbart trots allt slit och spring, utan tvekan! Nej, mina vänner, nu ska jag göra lite nytta här hemma och invänta min gubbe som jag hoppas kommer hem snart.. tjingeling så länge!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Ja det är inte konstigt att det faktiskt är riktigt skönt att komma till jobbet ibland.. att få gå på toa utan att ha någon med sig / utanför som rycker i handtaget är en gudagåva. Haha!



Men som du skriver, så är dom ju helt fantastiska! Men Liam låter som en liten Mio.. det är ju faktiskt inte alla barn som är överallt och som är klåfingriga..

2010-01-08 @ 09:29:56
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0