Hund, Plugg och det här med rökning.

Allt är fint med oss, jag har bara inte orkat sitta framför datan dem senaste dagarna.. har varit iväg med lilleman här och där, och bara myst en massa med min lilla familj. Idag är Kent ledig från jobb,så vår helg började egentligen redan igår kväll. Detta pga att han skulle till veterinären med Tasha nu på morgonen, så han tog ledigt resten av dagen också.. underbart tyckte jag! Återbesöket hos vet. gick kanonbra, hennes öron var jättefina och vi ska fortsätta med kuren en vecka till och så var det bra sen - så skönt! Man märker av bättringen på henne.. :)

Under förmiddagen var vi iväg och handlade, lite blöjor och annat inför helgen så nu slipper man sticka iväg och "småhandla" dem närmaste dagarna ( det är lätt där pengarna skenar iväg ) för kött, basvaror så som ris,pasta m.m har vi kyl,frys och skafferi fulla av. Just nu sover lilleman, Kent ser på film ( Sherlock Holmes som jag vägrar titta på ) och jag sitter här med hörlurar vid datan och lyssnar på musik..

För övrigt sökte jag in på Komvux igår, ingen sammahängande utbildning utan småkurser ( distans ) som startar löpande var månad.. man kan alltså söka närsomhelst under året. Bl.a vill jag plugga " Bransch - och produktkunskap", "Administration" och "Programhantering & kalkylering"..  Så nu håller jag bara tummarna på att jag blir antagen, så kommer jag att plugga på distans samtidigt som jag är mammaledig. Valet av kurserna är något jag tänkt på länge nu, har hört mig för med en studievägledare på Komvux som berättade var jag skulle vända mig och vilka kurser jag kunde läsa. Detta för att jag vill bort från vården nu, är ju utbildad undersköterska och har en fast heltidstjänst - men jag är så trött på det! Dessa helger, kvällar osv.. ingen dröm för mig nu när jag har barn + att Kent tränar 3 kvällar i veckan ( Aikido ) och mitt arbete innebär att han kommer vara tvungen att sluta med det när jag "går av" föräldrarledigheten. Och det känns bara så trist.. så jag hoppas på nytt jobb i framtiden, ev. som Sekreterare, Receptionist, Assistent eller något liknande. Ni som känner mig väl vet ju att jag älskar pappersarbete, planering, ordning och allt som har med struktur att göra.. jag hade älskat att få jobba på kontor eller för ett företag - ta hand om fakturor, all pappersarbete, planering, uträkningar, samtal - you name it! Så nu, häromdagen när jag pratade med Nici om det så bara tog jag tag i det.. ska skicka iväg mina betyg som komplettering till min ansökan, så får vi se. Kommer jag inte in denna gången, så fortsätter jag bara att söka.. till nästa gång,och nästa gång.. och nästa gång  ;) Hur som helst, wish me luck!

Nu ska jag kika runt lite här, se ska jag försöka pyssla med något roligt.. måste sysselsätta mig och mina händer, känner mig rent stirrig. Jag har slutat röka nämligen.. igår la jag cigaretterna på hyllan för gott, nu får det fan ta mig vara nog känner jag. Jag slutade ju röka så fort jag fick veta att jag var gravid med Liam och höll upp hela graviditeten och efter han var född, men när han var 3-4 månader så var jag dum nog att börja igen. Sånt händer, dumt - men ack så lätt måste jag säga, det är lätt för andra att vara stöddig och klanka ner på oss mammor som börjar röka igen. Men, man ska inte kasta sten i glashus.. det är inte alltid så lätt och hey, människor gör väl inte alltid det som är smartast, bäst eller rätt för dem? ;) Men nu har jag funderat en tid och bara insett att jag vill inte röka mer, kort och gott! Därför säger jag inte att jag försöker sluta , vilket många kanske anser att man ska eftersom det bara gått 1 dag, men att säga försöka är att ge sig själv en ursäkt att misslyckas. Så.. jag HAR slutat röka! Och det finns ingen återvändo, jag klarar detta för jag vill inte röka mer.. det är beroendet inom mig som vill röka, abstinensen som talar när det blir svårt - men jag väljer att avstå, jag vill inte vara en rökare mer.  Det var det gott folk!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Gud vad skönt att hennes öron är fina, så himla GOTT!



Vad roligt att du sökt in på Komvux, spännande ju! :D Duktig du är!



Och vad duktig du är med rökningen! :D Jag vill inte sluta röka (det låter ju också knäppt) men sen röker jag 3-4 cigg om dagen (3-4 cigg för mycket, jag vet). Men en dag slutar jag också, men inte just nu. Är så duktig i allt annat, känns det som, så något måste jag ha att synda med. Haha, vilka lama ursäkter man ligger inne med! :P

2010-02-05 @ 13:07:00
URL: http://jasas.se
Postat av: camilla

Ja underbart med resa, vi ska åka med syster å hennes familj och mamma så det ska bli mysigt, pappa skulle ju oxå följt med om inte det hade hänt =( fin blogg du har, ska vi lägga tillvaran på sidan?

2010-02-05 @ 18:18:25
URL: http://mammicamilla.blogg.se/
Postat av: Carola

Åhhh va roligt!! Håller alla tummar o tår att du nu blir antagen.. känner detsamma med vården o heltid som usk:a.. jag orkar inte heller längre.. jag vill bli nåt heeelt annat jag med!!



Rökningen!! Du klarar det, det vet jag, för du är stark!!

KRAM på dig!!

2010-02-07 @ 08:08:37
URL: http://carolalola.blogspot.com
Postat av: Milo

Åhh va kul o höra, kör hårt gumman!... jag förstår hur du tänker med arbetstiderna , jag känner samma sak ännu mer nu när man har två barn. Vill också byta område men ja det är lättare sagt än gjort ... Håller mina tummar att du blir antagen !

2010-02-07 @ 18:32:18
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0