Söndag hela dagen.

Igår var vi ju på namngivningsceremoni hemma hos familjen Stiberg, det var lilla Keane som officiellt skulle få sitt namn. För er som inte vet eller förstår, så är en namngivningsceremoni ungefär detsamma som ett dop, bara det att man väljer att inte göra det kyrkligt. Utan det blir en fin ceremoni hemma där man officiellt ger barnet sitt namn, han/hon får faddrar och man bjuder vänner & familj - precis som ett vanligt dop med andra ord, bortsett från kyrkan och en massa rappakalja. ( Min åsikt, så ingen behöver ta illa vid sig ) Missförstå mig rätt, dop kan vara jättefina - men Liam är inte döpt av den enkla anledningen att vi inte är ett dugg troende. Många döper väl sina barn mer av ren tradition eller för att dem just är troende..men för oss var det inget alternativ. Och detsamma var det för Milo & Mathias, därför valde dem att ha en namngivningsceremoni istället - supermysigt, roligt och mycket mer personligt i mitt tycke! Så vi får tacka för en fin dag  ♥

Efter vi varit där så kilade Kent iväg för att träffa sina vänner på en Pub, sen blev det bowling och utgång för dem.. han är lagom sliten idag, ligger och halsvsover på soffan just nu - haha! Liam somnade kort efter vi kommit hem och varit ut med vovven, så sen blev det en lugn myskväll här hemma för mig - med lite film och gott.  Idag har vi mest tagit det lugnt, var iväg på en promenad med lilleman tidigare osv.

BILDER FRÅN IGÅR :



Mathias, Milo & Keane



Milo & Keane




Dem underbart goda ( hemgjorda ) tårtorna
^^



Jag & lilla sötnosen Keane

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Det är så konstigt det där, för jag håller med angående att inte ha dop i kyrkan. Men ändå vill jag ha det? Jag tycker liksom det är mysigt, haha! Dubbelmoral, NEJDÅ??? HAHA! Förlåt för mitt svammel! :)



SÅ söt liten kille, och vilket fint namn! Passar ihop med Milo ju! Jättefint!



Fina foton, också! :D

2010-02-21 @ 21:43:45
URL: http://jasas.se
Postat av: Milo

Tack för alla fina ord :).. och Tack för ni var me o fira Keane´s dag :-) ...

2010-02-22 @ 17:53:38
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0