Sleepy sleep.

Jag mår lite konstigt idag.. det kliar i halsen och näsan är lite,lite täppt - känns inget roligt alls! Hoppas det bara är något tillfälligt och snabbt övergående.. orkar inte med någon äcklig förkylning, tack men nej tack! Liam verkar ha vaknat på fel sida idag eller så ska han bara testa mitt tålamod till det yttersta såhär tidigt på morgonen.. Kalle Klåfinger har tagit kommandot och det rivs och slits överallt, ett gnällande som överröstar det mesta ekar även fint mellan väggarna här hemma denna morgon. För tillfället leker han inne i rummet, men tippar på att han snart kommer utspringandes med jäkelskap i tankarna.. Hoppas att han bara behöver "morna" till sig lite och mjuknar upp inom kort.. känner att jag inte alls är upplags för några strider idag, överhuvudtaget.. let´s wait and see!

Han har sovit dåligt den senaste veckan, själva läggningen är inga problem - vi nattar honom vid 19-tiden som vanligt och han somnar utan bekymmer. Men framåt sen kväll/början av natten så börjas det, han kan alltså vakna en gång i timmen.. oftast sitter han upp i sängen och gråter eller gnäller högt. Vi stoppar om, ger nappen och lägger honom igen och så somnar han - varpå han vaknar drygt en timme senare, och detta upprepas cirka varannan timme. Herregud? Han är inte hungrig, blöjan är torr och vi upplever inte att han har ont någonstans.. först undrade vi om sängen är obekväm - för hård madrass/liten säng? Någon som har erfarnehet kring detta? Har hört mig för lite och dock verkar det som om det är vanligt med lite sömnrubbningar i denna åldern och att det brukar vara övergående efter några veckor.. låt oss hålla tummarna hörni! Vi har varit så bortskämda, lillfisen har ju sovit hela nätter sedan han var drygt 4 veckor och vi har aldrig haft några bekymmer med vakna nätter mer än när han varit sjuk eller vid något enstaka tillfälle. Och vi tycker synd om honom som aldrig får sova en hel natt nonstop och så tycker jag såklart jättesynd om mig själv som far upp och ner ur sängen minst 7 gånger per natt - hua!

Tror gnällandet kan kopplas till dem vakna nätterna, han känner sig kanske inte riktigt utvilad.. dock sover han bara middag 1 gång per dag och jag vill gärna inte låta honom sova fler gånger nu bara för att han "krånglat" på natten för då bryts rutinerna och risken finns att allt bara blir fel sen. Nåja, vi får se.. förhoppningsvis lägger det sig snart och vi får sova ordentligt. Nu hör jag att  min trollunge skriker efter mig därinne : "Mamma... Maaaammaaaaaa..Mammaaaa"... ska titta till honom och hinka i mig lite kaffe - tjingeling!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Gud så skönt, jag är inte ensam! STACKARS OSS! Även om våra killar är världens sötaste så är det ju helt otroligt (nästintill fantastiskt?) hur dom kan hålla låda och redan veta vad dom inte får göra! HELT OTROLIGT!

2010-02-12 @ 09:00:01
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0