Sjukt barn.

Bah,vår lillfis är så sjuk! :(

Han hostar som en besatt,har feber och snoret rinner för fullt på honom.. han har mer eller mindre sovit hela dagen, det är inga långa stunder han varit vaken. Han är helt utslagen, totalt lealös.. armarna och benen är som spagetthin och han har somnat i mitt knä flera gånger idag. Läkarbesöket gick bra, han är röd och svullen i halsen, men ingen halsfluss tack och lov.. däremot har han en kraftig hosta + att det piper/väser i bröstet på honom. Han hostar så att han kräks och nästan tappar andan, fy fan vad hemskt det är att se. Hostmedicin var inte att rekommendera, dels för att den nog inte skulle hjälpa och så tyckte hon att han var för liten för den hostmedicinen som isåfall skulle krävas. Så han fick en inhalationsspray utskriven som vi har hämtat på apoteket, den ska vi testa i några dagar nu och förhoppningsvis hjälper det!

Så ja.. nu är det sjukstuga här hemma igen, återstående av veckan blir lugn med andra ord. Vi som hade massa planer, öppna förskolan och så shoppingdejt med Hanna & Leo - men det får vänta tills nästa vecka då vi hoppas att lilleman är frisk igen! Det var väl det hela från mig för tillfället..nu ska jag mysa med min lilla familj här tänkte jag - gokväll!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Men älskade lille vännen.. usch vad dåligt jag mår bara genom att läsa det här :( Stackars lilla Liam.. nu får du ge honom en ordentligt stor puss på hans goa kinder från mig och önska honom krya på sig från tant Hanna!

2010-02-24 @ 21:01:18
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0