Sjukstuga var det här!

Ja, så var Liam sjuk! Hade det nästan på känn igår när han var så off och gnällig på förmiddagen... när han vaknat efter förmiddagsvilan igår så var han lite snorig i näsan, det rann smått,men inga mängder och han var på gott humör. Så vi traskade hem till Hanna & Leo, som tydligen också var lite snuvig ( Leo ) och hängig.. så ingen risk att vi smittade någon iallafall.. barnen lekte medans vi drack kaffe och snackade. Kent kom förbi efter ett par timmar  då Martin kommit hem, brukar sluta tidigare på fredagar.. och efter en stund rörde vi oss hemåt eftersom Liam var helt slut, Leo likaså.. vår lille fis verkade bara allmänt hängig,näsan rann och han nös om vartannat.

Väl hemma så slocknade han nästa med detsamma och sov i drygt 2 timmar och när han vaknade var han genomförkyld, täppt i näsan och hostig.. så kvällen blev kort, han var så otroligt trött så vi nattade honom efter ett par timmar igen. Men sen vaknade han hela tiden eftersom han var så täppt i näsan och hade lite feber.. så det fick bli nässpray och alvedon, han var så ledsen ledsen och fruktansvärt trött.

Själv mådde jag inget vidare jag heller, kräktes en 6-7 gånger igår kväll och var/är snorig.. jag mådde så illa ett bra tag och till slut bara sprutade det ur mig ( ursäkta infon ) men tror inte det är någon magsjuka, utan anledningen är nog för mycket kaffe tyvärr. Jag drack runt 7-8 koppar kaffe igår och åt knappt någonting, så mot kvällen började jag kallsvettas som fan och må illa.. sen kom kaskadkräkningarna och strax därefter var det bättre. Men jag var så himla trött och snorig, så 20.3o igår kväll plockade jag med mig lilleman till vår säng så fick han sova med mig inatt.. Kent sov bättre i soffan eftersom vi andra var kassa. Natten har väl varit sisådär.. Liam har sovit i omgångar, likaså jag.. han har hostat och haft feber, näsan har varit täppt så han har haft svårt att andas, stackare! Nu på morgonen hade febern gått ner, men han är fortfarande jätteförkyld.. just nu ligger han här i soffan och sover - han somnade sittandes där innan, bara det visar hur dåligt han mår.

Till råga på allt fick han tag i Kent´s ena toffel imorse och sprang runt med den i munnen, varav han ramlar och slår i överläppen så blodet sprutar ( ingen överdrift ). Så nu har han en liten fläskläpp.. ungar alltså! Nej, nu ska jag bädda ner mig i soffan, mår skapligt - men är förkyld..

Kommentarer
Postat av: jennifer

han börjar ju likna mig den där ungen, lika mkt otur och klantig. stackaren, det är inte lätt ;/ <3

2010-02-13 @ 13:36:14
Postat av: Carola

Krya på er sötisar!

2010-02-14 @ 10:55:04
URL: http://carolalola.blogspot.com
Postat av: ♥ Jasas

Men Josefin! :O Du får lugna dig med kaffet.. jisses. Det var nog 5 koppar för mycket? Tänk din lilla magsäck liksom!!!!



Men lilla lilleman då! Fläskläpp, förkyld och täppt.. jisses (igen). Krya nu på dig ordentligt Liam!!!

2010-02-14 @ 12:30:47
URL: http://jasas.se
Postat av: Eva m Neo

kryas på er...

2010-02-17 @ 12:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0