Sjukeri, Sjukera!

Här kommer ett inlägg mitt i allt snorande och harklande.. usch, så hängiga vi har varit allihopa - samtidigt och i omgångar. Helgen är bara som ett enda stort diffust minne, Liam var fruktansvärt förkyld, hade feber till och från och var bara allmänt hängig. Jag blev förkyld jag också, täppt i näsan och mådde inget vidare.. till råga på allt fick Tasha ( vovven ) diarré på söndagen så hon sket för glatta livet! Hua.. som "tur var" hamnade det på bra ställen där man fick upp det utan vidare bekymmer, men fy farao alltså! Hemskt är det, tänk er själva när ni har diarré - ni kan iallafall springa in på toa och ta saken i egna händer, men hon hann ju knappt reagera innan det rann ur henne. Nåväl, behöver jag ens tillägga att det inte var en dag då man var glad att ha hund? Måh, vår tjej - med lite huskursråd från Rebecca så återhämtade hon sig snabbt!

Och sen var det Kent´s tur att bli sjuk - förkyld, halsont , feber - you name it! Och herregud, uttrycket " när en kille är riktigt förkyld" stämmer verkligen, man kan tro hans sista stund varit kommen här - killar ( dem flesta ) beter sig som om dem ligger på dödsbädden när dem är sjuka. Och mådde jag dåligt mådde han minsann sämre, det bästa var denna konversationen :

Jag - Åh Gud, jag är så jävla täppt i näsan, blir galen snart..

Kent - Själv rinner det bara ur min näsa.. hela tiden.

Jag - Usch ja, det är jobbigt..

Kent - Ja, jag hade mycket hellre haft det du har, för detta är hemskt.

Haha, ursäkta? Det är min man det, när han är förkyld!

Hur som helst, så är Kent alltså mer eller mindre döende, fortfarande, och har så varit sedan i måndags.. jag är lite snorig, men överlever - man är väl en kvinna? Till det trista, vi trodde Liam var på bättringsvägen då snorandet avtog lite och han verkade så mycket piggare.. men nu snorar han ordentligt igen och visar tecken på öroninflammation. Så 15.45 i eftermiddag ska vi infinna hos oss läkaren,så får vi se vad som sägs! Håller tummarna för att det inte är något allvarligt, tror varken han eller jag orkar sitta hemma och kurera oss länge till..

Vi har köpt ny vagn förresten, en svart Sulky - underbar är den, i love it! Den andra var alldelels för stor nu för honom, otymplig och ena hjulen krånglade. Bild kommer senare.. nu ska jag passa på att duscha innan lilleman vaknar, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Eva med Neo

Hur gick det hos läkaren? Hade han öroninflammation? ... Glöm inte o lägga upp bild på nya vagnen ;P

2010-02-17 @ 21:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0