Sjuka plutten :(

Vår stackars fis har hostat hela natten, dock så verkar sprayen fungera.. läkaren sa att om den funkar,så skulle den hjälpa snabbt. Och vi tycker att det märks förändring redan nu, för det piper inte och rosslar lika mycket när han andas längre.. nu är det mest bara hostan som fortfarande är rent fruktanvärd. Men vi får se, man ska inte ropa hej.. har vi lärt oss. Han har haft feber hela natten till och från, tycker inte den sjunkit något drastiskt heller trots alvedonen.. han har varit kokhet och vaknat flera gånger. Idag har han praktiskt taget sovit hela dagen, han har inte varit uppe och varken gått eller lekt en enda gång, han orkar helt enkelt inte. Febern än fortfarande kvar, den går bara ner minimalt trots alvedon, så efter lite tips testade jag att ge honom Ipren istället ( supp i rumpan ) så får vi se om det hjälper.. han har precis fått den. Matlusten är det inget vidare med, han vägrar dricka välling, vatten går sisådär.. lyckades iallafall få i honom lite yoghurt, det är det enda som funkar. Usch, vad jobbigt det känns.. han är så slö, min lilla älskling.. men ändå ler han emot en då och då :) Man känner sig så jäkla maktlös..hoppas han bättrar på sig snart. Får han inte i sig någon mat alls mer än den yoghurten eller nåt vatten, så får vi ju ringa sjukkvårdsupplysningen..så att han inte får vätskebrist eller nåt. Bläh, detta är inget skoj alls.. ska ta tempen på honom snart och försöka få i honom lite mat. Jag får väcka honom, han bara sover hela tiden.. stackars liten, jag tycker så synd om honom så jag vet inte vad. o_0

Kommentarer
Postat av: Malin med Isabell på snart 1 år + grodan i maggen

Men stackars lilla plutt, låter inge roligt det där =(

2010-02-25 @ 18:16:51
Postat av: ♥ Jasas

Usch jag mår dåligt genom att bara läsa detta.. så jag förstår verkligen din ängslan.. :C

2010-02-25 @ 20:19:13
URL: http://jasas.se
Postat av: MissShorty

Vilken mysig blogg du har (:

Kika gärna in på min och säg vad du tycker.

2010-02-25 @ 20:31:44
URL: http://missshortyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0