Mer död än levande..

Jag är så TRÖTT så det finns inte på denna jord, ögonen känns som grus och jag har en sån molande huvudvärk över hela skallen - känner mig verkligen fit for fight! Anledningen till detta är undebara välmående är såklart för lite sömn.. Liam var jättetrött igår, då menar jag extremt trött. Han gick runt med sin napp och gosekudde ( som dem flesta vet använder han inte snuttefilt,utan han har en liten kudde han alltid har med sig när han ska mysa eller sova ) medans jag började med kvällsmaten strax före Kent kom hem. Iallafall, så knallade lilleman omkring i köket medans jag höll på och rätt som det var tyckte jag det blev lite för tyst ( Ni vet, tysta barn = oftast jäkelskap ) så jag vänder mig om och ser då att han lagt sig raklång på köksgolvet och somnat! Lilla fisen.. försökte dock hålla igång honom lite för att klockan var bara närmare 17, lite tidigt för sänggång i mitt tycke. En stund därefter lägger han sig istället mitt på hallgolvet och blundar, vaknar till när Kent kommer hem och fick då upp energin lite... synd jag inte tänkte på att fota honom, han var så söt! Hur som helst så var han helt slut resten av kvällen, så när klockan var strax efter sex kunde vi inte hålla honom vaken längre, egentligen brukar han ju lägga sig vid 19-tiden..

Han somnade omedelbart, så fort huvudet landade på kudden i princip.. jag tänkte, att " det värsta som kan hända är ju att han vaknar lite tidigare imorgon bitti " - ACK VAD JAG BEDROG MIG. Runt halv tolv,tolv igår kväll när jag och K började snacka om sänggående så vaknar han.. min första tanke då var ju att han kanske var hungrig eftersom han åt lite tidigare än vanligt. Visst, han får välling och vi byter blöja m.m och sen så, ville mister inte sova mer! Jösses säger jag bara, han bökade och bökade..och bökade i sin säng, skrattade, ställde sig upp,ropade,slog på spjälorna - you name it. Efter över en timmes kämpande skickade jag ut K till soffan i vardagsrummet, eftersom han skulle jobba idag är det bara onödigt att han blir sömnlös.. så jag la lilleman med mig i sängen. Och där fortsatte det.. han klättrade,drog mig håret, pillade mig i näsan,skrattade,pratade osv. Jag tror det tog en 2-3 timmar innan han äntligen sov! Jag var helt slut och tålamodet var ju på sparlåga vill jag lova, man blir så jäkla frustrerad och speciellt när man är så trött och bara vill sova.. och han totalvägrar. Men i min enfald trodde jag ju att han kanske skulle sova lite längre idag, men icke.. strax före 7 slog han upp sina ögon. " DÖDA MIG " kände jag då. Han visar fortfarande ingen tillsymmelse alls till att vilja sova så jag får väl rida ut stormen, men detta var sista gången han kommer i säng så tidigt på kvällen - trodde inte en timme kunde göra sån skillnad? Men usch, vilken jävla natt rent ut sagt.. när han sover middag sen ska denna mamman hoppa ner i sängen för glatta livet hon också! Om han sover middag.. ><

Jag är helt slut.. så trött,så trött, så trött, känner mig totalt desperat och hade kunnat göra mycket för att få sova känner jag. SUCK!

I eftermiddag ska vi till BVC iallafall, 10-månaderskontrollen.. ska bli så skoj att se vad han väger och hur lång han är =)  Kent ska också följa med, så vi ska möta honom utanför lite senare. För övrigt hoppas jag på en stillsam kväll, Tomten.. tidig julklapp?

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Åh fy fan vad jävla drygt, rent ut sagt! Det är inte mindre än att man har lust att slita av allt sitt hår då dessa tillfällena visar sig ><



Hahahaha, hoppas tomten har många julklappar i år! :D

2010-02-04 @ 17:09:49
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0