Engagemang och mindre byxor!

Idag har vi varit hos tandläkaren med Liam.. både jag och Kent var med, han brukar alltid följa med när det är sådana "större" grejer som läkarbesök, tandläkare osv. Vilket jag tycker är toppen, så är han lika involverad i allting som jag, han har även vid några tillfällen varit iväg själv med lilleman. Bl.a till BVC på månadskontroller när jag varit sjuk och det var även han som följde med till Lund i höstas när Liam opererades för ljumskbråck - det var nämligen så att endast en förälder fick lov att närvara pga att svininfluensan härjade då. Och jag kände väl inte riktigt att jag klarade av det om sanningen ska fram, jag är alldelles för blödig och hade helt enkelt mått fruktansvärt dåligt av att se Liam bli sövd och allt som hör till. Så vi beslutade att Kent skulle åka iväg och finnas där med honom före, under och efter op. ( ingreppet ). Alla resonerar vi olika, så det är ingen bedömningsfråga  ( Poängterar detta då jag vet att någon alltid ska hetsa upp sig ), men för mig är det viktigt att båda föräldrna är engagerade i allt som rör barnen och inte bara mamma. Dels för att det kan vara skönt och dela ansvaret och dels för att saker kan hända och då är det bra om båda parter är lika insatta i alla situationer som rör barnen. Nu vet jag att inte alla har möjligheten att närvara vid dessa tillfällen pga opassande jobb m.m, men Kent kan då hans arbetskamrater/arbetsgivare anser att det är självklara saker och det är jag glad för. Och jag vet att det är viktigt och betyder mycket för honom också..

Hur som helst, besöket hos tandläkaren gick jättebra - det var mer ett informationsbesök + lite samtal mellan tandläkaren och oss föräldrar. Hon kollade i lillemans mun snabbare än ljusets hastighet, då han inte alls är förtjust i att någon rotar runt där.. sen pratade vi lite om matvanor,socker osv. Allt detta för att hon skulle se vilken grupp han skulle registreras i, så kallade riskgrupper. Men allt var hur bra som helst, så vi blir kallade till den vanliga undersökningen när han är 3 år. Liam fick en tandborste och var gladare än ett barn i en godisaffär :)

Tog en sväng inom Lindex på vägen hem, mest för att glo lite.. typ alla mina byxor är för stora, även mina leggings - dem som ska sitta tajt, sitter som ett par slappa mjukisbyxor. Så jag hittade faktiskt ett par schyssta brallor som jag köpte, hela 2 STORLEKAR MINDRE än jag haft innan ( !!! ) - blev lite chockad, visst vet jag att jag tappat några kilon.. men inte såpass, man märker det desto mer när det kommer till kläderna. Vet inte om det är så att man inte riktigt tar det till sig innan..? Hur som, så var det en rolig överraskning såhär på en fredag!

Ikväll blir det film och mys för oss - imorrn ska vi hem till Milo m. familj på Keane´s namngivningsceremoni, ska bli jätteroligt! Dels för själva händelsen men även för att det var längesen vi träffades nu, känns som en mindre evighet. På kvällen ska Kent ut med några vänner, dem ska bowla och sen blir det utgång, och det tycker jag han gör rätt i.. det var ett tag sedan han var ute och roade sig. Jag var ju ut förra månaden med Nici & Katta och har nog fått men för livet, hahaha.. skämt åsido. Det blir en lugn myskväll med lilleman för min del imorgon, det slår det mesta :) Men nu, nu ska jag dricka lite kaffe och ta igen mig på bloggarna, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Det tycker jag är alldeles riktigt! Tänk att vårat BVC blivit förvånade att Björn varit med, överhuvudtaget. Nu var han med väldigt mycket under Mio's första år (då jag var mammaledig) eftersom han jobbar skift. Men dom bara "Åh, är du med idag igen?". Hemskt, ändå.. att det alltid och alltid är mamman som kommer med barnet. Pappan ska väl ha minst lika mycket hand om såna träffar som mamman!!!! Och det tycker Björn är självklart, också!



GUD vad kul med storlekarna! Det är ju helt fantastsiskt! :D Tänk vad några kilon gör, ändå! Du är så jäkla bra, men det vet du ju redan - men aldrig fel att påminna om det! <3

2010-02-19 @ 19:30:30
URL: http://jasas.se
Postat av: Carola

Hurra Hurra!! Va duktig du är!! :D :D

Stooor kram

2010-02-21 @ 08:01:23
URL: http://carolalola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0