BVC.

Nu känner jag mig som människa igen! Så nära man kan komma med det senaste dygnet bakom sig åtminstone.. huvudvärken höll i sig hela förmiddagen och en bit in på "dagen", men lilleman har varit helmysig idag och legat nerbäddad med mig i soffan vid flera tillfällen. Otroligt härligt att han är så gosig emellanåt.. han somnade 1,5 timme i eftermiddags och då släppte skallebanken efter lite kaffe och vila. Lyckades dock inte somna själv, men jag bäddade ner mig i soffan framför tv:n och gjorde absolut ingenting. Väl behövligt!

Idag har vi även varit på BVC för 10-månaderskontroll, suveränt gick det.. Liam ligger som alltid en bit över skalan vad gäller längd osv och hjärta m.m var i perfekt skick. Haha, det var så kul när vi kom in till läkaren så säger hon "Åh,så stor han är.. han ser mer ut som en 1,5 - åring än en 10-månaders pojke".. vår stora gosse! Så frågade hon efter en stund "Jaha, har han börjat krypa och så?".. och vi "Ja, alltså.. han kan gå" . Och hon blev så paff, men egentligen är det väl inte så mycket att bli paff över tänkte jag.. han var ( är ) 10 månader när han började gå. Visst är det tidigt, men det är ju många barn som börjar gå i den "åldern".. men hon menade på att han har ju varit tidig med allt annat,så det var ju väntat.. Förvisso, men för att man är tidig med en eller flera saker behöver man ju inte vara tidig med allt. Men det är underbart kul att han utvecklats så mycket, vi är stolta över vår son! Dem är så goa personalen, trivs verkligen jättebra med denna BVC - mycket bättre än den vi hade förut. Liam hade jätteroligt för övrigt, han knallade runt för fullt och gick in dem olika sköterskornas rum... han är inte blyg den gossen kan jag säga, han bara knallar rakt in och börjar "snacka" med dem :)

Hur som helst, jag bara babblar en massa.. vår lille fis väger 11 kilo och är 79 cm lång  =)

Nu är Kent iväg och tränar, Liam somnade för en 20 minuter sedan ungefär.. så jag ska kika runt lite här och sedan mysa i soffan, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Carola

OH.. ni har oxå en stor kille.. Noel vägde 9625 sist.. haha! Klart barnen lär sig gå i olika åldrar, tråkig vore det annars.. :) Lina var 14 månader men jag har fått för mig att Noel går innan året.. men det visar sig. :)

Kram till er

2010-02-03 @ 09:09:45
URL: http://carolalola.blogspot.com
Postat av: Milo

Stor kille jue ;) ... Klart ni ska vara stolta, han är jätteduktigt ! .. Kram på er

2010-02-03 @ 21:24:21
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/
Postat av: ♥ Jasas

Åh vad stolt jag blir! :D Så duktig han är!!! Du får spela in så att jag (vi) får se honom IRL.. hade varit jättekul! (L)

2010-02-04 @ 17:08:08
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0