Äckliga SNÖ.

Jag HATAR denna förbannade snön!!!

Imorse innan jag klev ur sängen så låg jag verkligen och hoppades på att snön försvunnit ( var den nu skulle ha tagit vägen vet jag inte ) men blev givetvis besviken när jag tittade ut genom fönstret. Kalla mig bitterfitta eller vad ni vill, men jag tycker minsann inte att det är ett dugg roligt längre utan skiten får mer än gärna töa bort. Jag har ingenting emot själva snön i sig, det kan väl vara jättemysigt, över jul osv.. men nu kommer man knappt fram med vagnen pga alla tusentals snödrivor överallt. Och ska man lyckas, får man slita som ett djur och bli genomsvettig på köpet.. och tro mig, jag har försökt. Har varit ute ett antal gånger med lilleman och det är lika frustrerande var gång.. man kör ju fast hela tiden. Visst är det plogat här och där, men av detta bildas enorma snöhögar så att ta sig över en gata är nästintill omöjligt.

Ja, där var mitt lyckliga inlägg angående snö, tur att det iallafall finns barn som uppskattar den. Nåja, tanken idag var att vi skulle åka till mitt jobb och hälsa på..behövde även snacka lite med min chef angående ledigheten, när jag ska komma tillbaka osv osv. Men vi skippar det helt enkelt, pga snön ( what a surprise! ) för saken är den att bussen går hela vägen hemifrån oss, och stannar rätt nära jobb.. men man måste gå en liten bit för att komma fram och det är en sån väg som aldrig blir plogad, så antingen är där fullt med snödrivor eller snorhalt. Och..nej tack.

Så det blir en lugn dag hemma med min lille fis, får se vad vi hittar på istället.. resten av veckan är helt fullbokad med vänner, så jag kommer trotsa snön no mather what! Men ett besök på jobb känns inte lika livsviktigt, haha ;) Jaja,på återseende allesammans..ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Jag hatar snön! Det är bara mysigt då jag och Mio är ute runt huset, och tultar runt. Annars kan den dra åt pipsvängen!!!!

2010-02-04 @ 17:10:46
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0