Flytten.

Nu var det ett tag sen jag skrev, igen.. dagarna går så fort och en massa ska man hinna med nu innan flytten - packning, telefonsamtal och en massa andra "praktiska" saker som måste lösas. Nu är det iallafall klart, på lördag går flyttlasset och då flyttar vi med andra ord in i vår nya lägenhet. Vi var där igår och tittade, jag hade ju inte sett den ännu, Kent var där förra veckan.. den är fin! Totalt nyrenoverad, stora rum, en enorm balkong ( med markis man kan fälla ner ), hiss osv - den är perfekt helt enkelt. Nycklarna har vi fått så det är bara att invänta helgen som kommer, själva flyttprojektet är väl ingen höjdare - men när man väl är inbodd och bara kan slänga sig i soffan och andas ut, den stunden är efterlängtad. Den som väntar på något gott...  ;)

Hur som helst, vi var alltså där igår eftermiddag, kikade runt och planerade lite - Martin kom även förbi och tittade ( dem bor ju bara ett par hus bort från oss nu ) och körde oss sedan hem. Väl hemma fortsatte sorteringen och när Liam var nattad beställde vi pizza och glodde på film, slappade till max - och skönt var det. Det enda negativa med flytten är att vi inte kan flytta över vårt bredband + telefoni till nya lägenheten, vi har Com Hem nu - men givetvis är det ingen Com Hem-hus vi flyttar till, så rubbet fick sägas upp. Med andra ord, kan det dröja lääänge innan vi har ett fungerande internet och hemtelefon igen - men men, det är smällar man får ta.

Vår lille prins blev förresten 6 månader igår =) Det är skrämmande så fort tiden går, tyckte att han nyss föddes. Men han växer och blir större, utvecklas mer och mer för var dag som går och det är så härligt att följa honom.. En tand har kommit nu, så det var en liten gnällig period innan den sprack upp - men nu så, är han sig själv igen.

Men nu, mina vänner - ser jag att klockan slagit 8, vilket innebär att dem flesta företag har öppnat sina telefonslussar. Så datan stängs ner och jag har en mindre evighet framför mig i telefonen.. hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Lycka till med flytten!

2009-09-09 @ 08:43:27
Postat av: Eva och Neo

Ser framemot lite bilder senare, så nyfiken! :D

2009-09-09 @ 11:36:40
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: Anonym

Duuuuuuuuuuuudududududduudu! Petar på hohoh!?



hahaha... uttråkad eller hög på kaffe



Vart köpte ni er sackosäcK? Och vad kostade den?

Har för mig att det var ni som köpte en sådan till er lillkille...

2009-09-09 @ 19:36:48
Postat av: JASAS.se

Hoppas det blir massa bilder då ni flyttat in! Jag är så nyfiken på sånt ju.



6 månader redan? Detta är inte sant :O

2009-09-10 @ 09:45:01
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0