Blöh!

Jag är SÅ TRÖTT på denna röran nu, saker precis överallt och som vanligt vet jag inte i vilket ände jag ska börja.. jag är skitlat idag och vill egentligen bara slänga mig i soffan, moffa choklad och glo på tv. Men eftersom att vi flyttar i övermorgon ( panik! ) så finns det inte ens på kartan kan jag tillägga.. samtidigt ska man underhålla en lite herre här hemma som tack och lov, har varit på strålande humör dessa "packningsdagar".. tanden hans har ju pluppat upp så han är på gott humör igen, med andra ord : som han brukar vara  =)  Annars går det väl framåt.. bord är isärskruvade, klädkammaren är tömd, hälften av köksskåpen står tomma, alla lakan & handdukar är nerpackade och källarförrådet är mer eller mindre fixat. Men det är ju trots detta en massa småsaker kvar som är skittråkiga för tillfället, men även tråkiga saker måste ju göras - inte sant?

Men snart så, är vi flyttade och kan börja pilla i vår nya lägenhet - där kämpar jag gärna med kartonger, sorterar och organiserar. Ett IKEA-besök måste ju även planeras in, ingen flytt utan ett besök där.. dock vägrar ju Kent följa med, förstår inte vad karlar har emot IKEA egentligen? Ska vi handla tunga möbler och "nödvändiga saker" ( hans ordval ) så följer han med, men då är det snabbt in, ta vad man ska och fort som fan ut igen, GUD FÖRBJUDE att man skulle gå en liten runda när man ändå är där. :)  Det ska suckas och trampas fötter, ifrågasättas varför vi behöver så många ljus osv osv.. så jag åker hellre dit utan honom, lika mycket som han hellre stannar hemma. Men känner jag mina vänner rätt, så kan jag säkert lura med mig någon annan stackare?

Lilleman sover middag just nu, så jag ska faktiskt passa på att äta lite lunch i lugn och ro.. se återgå till sorteringen här hemma. Ikväll får vi förhoppningsvis hem fler flyttkartonger, Milo´s gubbe Mathias har varit så himla snäll och ordnat några stycken åt oss, så dem "får" Kent hämta sen. Imorgon blir det intensiv packning hela dagen lång, förmodligen kvällen också.. och någon gång under lördagen, förmodligen förmiddagen så börjar vi lasta flyttbilen.. Men först ska jag hem till Petra och lämna Liam, för hon ska passa honom under dagen när vi flyttar. =) Så otroligt snällt och det uppskattas, det underlättar en hel del för oss om inte annat.. och han har det roligare där hemma med alla barnen än att glo på oss när vi yrar runt.

Hörs mer sen, tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Eva med Neo

Instämmer helt att både tråkiga saker måste göras och att det finns vänner som gärna följer med till IKEA, haha, jag ääääälskar IKEA och skall dit snart.. :P

2009-09-11 @ 09:59:24
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: JASAS.se

Björn älskar IKEA och står absolut inte och stampar! Så alla karlar hatar faktiskt inte IKEA!

2009-09-11 @ 22:18:18
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0