Tröttare än döden.

Imorse var jag så trött så jag trodde jag skulle på plats.. ni vet när man är sådär sjukt trött, känslan av att man hade kunnat göra vad som helst för att få sova mer? Men det fanns ju inte på världskartan, hade en liten gosse som var pigg som en mört här hemma och slog upp ögonen vid o5.45 - så upp och skutta var det! Satt i soffan i ungefär 10 minuter ( Kent hade inte gått till jobb ännu ) och verkligen kände hur ögonlocken sjönk ihop på mig, där var det inte långtifrån att jag somnade sittandes kan jag tala om. Men efter lite kaffe och en busig son så vaknade jag till liv, sakta men säkert och det blev något gjort även denna morgon.. trots att det först kändes omöjligt.

Han sover nu, vi har varit ute på promenad och även handlat lite. Och jag, jag ska bara slappa.. slänga mig i soffan och läsa en bok. Borde dammsuga, men NEJ - inte nu, detta är min stund och jag ska njuta av den för en gång skull. Jag är så otroligt dålig på att ta vara på min "ensamtid", alltid ska jag böka med något.. diska, rensa bland grejer, dammsuga och svabba golv bla bla. Och när jag väl är klar och helt slut, då vaknar lilleman och det är fullt ös igen.. Kent har sagt till mig flera gånger att jag borde ta vara på tiden lite mer och sluta städa, han blir galen på mig - men sån är jag, tycker det är svårt att bara "slöa" ett par timmar. Men det har blivit bättre, jag försöker.. men disken och dammsugare söker mig. Jag har inte problem, jag lovar - HAHA.


Nåja, igår var Arijeta här och hälsade på och kul var det - vi fikade och snackade massa skit, lekte med Liam osv osv. När hon gått så slocknade Liam direkt, jag skojar inte.. han sov ju ingen middag eftersom vi hade besök. Det blir oftast så, när här är folk så vill han vara uppe hela tiden och självklart får han det - han är väldigt förtjust i människor överlag och är alltid på gott humör när vi träffar någon. Men som sagt, hon gick härifrån vid 16.3o och han slappnade då av och började gäspa direkt samt klia sig i ögonen, så jag la honom i sängen för att han skulle få vila kroppen lite och det tog nog inte mer än 3 sekunder så sov han. Utmattad eller vad  :) Och lite senare framåt kvällen kom Martin och Leo förbi och pojkarna lekte för fullt.. när dem sedan traskat hemåt så var det välling och godnatt, han sov som en stock hela natten, fast det gör han visserligen alltid.


Nu ska jag läsa lite bloggar innan jag intar "position latmask"... vi hörs under helgen - ciao!


Kommentarer
Postat av: milo

Hahaha jag fick en sån bild framför när du sitter i soffan med påsar under ögonen och håret i alla väderstreck , lol! ..



Man måste ta vara på ensamtid , trots att man har städmani ( jag vet hur det är haha ) . ju äldre dom blir ju mer aktiva blir dom o suger mer energi från en därav behöver man denna egna tiden , du får dela upp d, och ha städdagar =) ..



kram

2009-11-13 @ 11:45:25
Postat av: Eva & Neo

Köper du barngröt eller "vuxen" gröt

2009-11-13 @ 13:12:53
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: Malin

Önskar att jag kunde komma i fodralen =( men tyvärr... Jag är för fet, rent ut sagt *gråter*

2009-11-13 @ 20:17:06
URL: http://deepblue.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är en himla hysteri, folk är som galna och media ska vi inte ens prata om! Jag tror inte att denna influensa är mycket farligare än den årliga. Sambon och jag diskuterade det igår. Media är tokiga och skriver och svinet hela tiden nu och hur många som dör osv osv. Men den årliga då? Den nämner dom inte. Där dör det många fler och i olika åldrar(inte bara äldre som dom sagt innan). Herregud, 2000-3000 dör varje år i den årliga och än har bara 7 dött i svinet och då har 6 varit i riskgruppen och medelålders män, dvs äldre och inga yngre. Hysteri!

2009-11-14 @ 11:52:17
URL: http://deepblue.blogg.se/
Postat av: emma

Hej!

Allt bra?



Jag har startat en blogg som handlar

om folksjukdomen Reumatism, dels för

att jag själv har de och dels för att det

är många umgdomar idag som lever med detta

och alla kan drabbas.

Tror det kan både vara lärorikt och intressant

att läsa om :)



Hoppas du vill läsa :D

Ha de bra / Emma

2009-11-14 @ 15:44:05
URL: http://ebolmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0