Sitter på spänn..

.. mer eller mindre, jag har precis lagt Liam i sängen - han gäspade och kliade sig i ögonen så det kändes ganska mycket som om det var dags för en liten vila. Än så länge är det tyst ifrån sovrummet, men av erfarenhet vet jag att han är rätt glad för att böka runt innan han kommer till ro, så det kan bli ett par vändor in och ut innan han somnar. Nappen spottas ut, kuddarna hamnar fel, sänghimmeln dras ner i sängen osv osv.. så han brukar "ropa till" ett par gånger innan han kommer till ro. Jag sitter här och lyssnar efter honom, men det är tyst,så tyst.. så kanske somnade han direkt. Mycket möjligt, han var väldigt trött..

Annars är allt bra med oss, helgen har varit lugn och skön.. vi har varit iväg lite, handlat kött för månaden och lite annat nödvändigt, haft lite besök och bara myst med lilleman. Kent är på jobb nu och om Liam nu somnat så ska jag passa på att äta frukost och fortsätta på min braiga bok som jag lånat på biblioteket.. sen får vi se vad som händer resten utav dagen, vi ska iallafall iväg och köpa blöjor samt ta en vända in på apoteket för att köpa alvedon till lilleman. Han har 3 ( !!! ) tänder som är på väg nu, vilket kanske inte är så mycket i sig, men han får ju så ont - så det är jobbigt för honom och ont gör det. Det brukar hjälpa med lite alvedon till natten.. annars är jag lite sugen på att hitta på något, men vad vet jag inte ännu. Vi får se, något brukar man lyckas klura ut!

Nej, nu är jag ganska säker på att han sover, så jag ska slänga ihop lite frulle och jäsa i soffan en stund.. sen ska jag nog rota bland våra julsaker i skåpet  :) Dem ska snart upp ju, woho! Det är så jäkla mysigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0