Regn,regn,regn...

Nu sover mitt vilddjur sedan en stund tillbaka och under tiden har jag sprungit och plockat här hemma, samtidigt som jag håller mig a´jour vid msn. Tar en paus i mitt "småstädande"  för att uppdatera min spännande blogg med absolut noll spännande händelser. Spännande va? Word of the day var alltså : Spännande ... jag är trött i huvudet och tycker allting är otroligt roligt, noll stimulans och personlighet som en 5-åring för tillfället.


Blev bortskämd med en liten sovmorgon idag, Liam vaknade inte förrän strax innan 7.. hah, tänker vissa - men klockan 7 är sovmorgon här hemma ska ni veta :) Sen mornade vi oss i lugn och ro, åt frukost i vardagsrummet med tända ljus ( det är ju kolsvart när man stiger upp på morgonen )  och gjorde oss sedan iordning för promenad. Släpade med mig barn och hund ut i duggregnet och när vi var ungefär en halvtimme hemifrån så öppnade sig himlen och regnet öste ner. Lilleman hade det varmt och gott med åkpåse och regnskydd medans jag var mindre smart och varken hade satt på min luva på jackan eller plockat med paraply.. nåja, det finns ju "inget dåligt väder, bara dåliga kläder" . Haha, den har man aldrig fått höra som liten ju.. väl hemma, efter en timmas promenad var jag och vovven dyngsura, det droppade pölar av vatten ner på golvet. Så det var bara att byta kläder från topp till tå och torka av hunden efter bästa förmåga..


Och nu ska jag alltså sätta igång med att städa, behöver dammsuga och svabba golven.. snart. Jag är trött och orkar egentligen ingenting, men måste det göras så måste det - med tanke på vädret så drar man in så mycket skit när man far ut och in med hund och grejer om dagarna.  Nä, om man skulle få tummarna loss kanske! HEJ så länge ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hur har du bäddat vagnen nu? Du har sittvagn va? Sitter Liam i Sele i vagnen? Vi kan inte ha Isabell utan sele och jag vet verkligen inte hur jag ska bädda vagnen med en sele i...

2009-11-10 @ 12:14:52
URL: http://deepblue.blogg.se/
Postat av: Milo

"Inget dåligt väder bara dåliga kläder" den har man hört innan , men vem fan vill eg bege sig ut frivillig i regn , jo ett barn för dom kan ju hoppa i vattenpölar o så , en annan står som en blöt hund brevid haha ...



åh städa städa, meee like :P

2009-11-11 @ 09:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0