Morgonpigg.

Här sitter man, vaken sedan över en timma tillbaka och det är fortfarande kolsvart ute.. det gör det ännu svårare att vakna till liv tycker jag. Börjar dock piggna till nu, men var så trött när lilleman vaknade runt halv sex.. igår ville han börja dagen redan 05:15 - så det var bara att traska upp. Förstår inte vad ungen har emot sovmornar alltså? :) Han vaknade till runt 3 inatt och var lite ledsen, det är hans tänder som spökar.. tycker så synd om honom, för dem avlöper varandra hela tiden. Så fort en tand är uppe så börjar nästa komma och det är rätt besvärligt för honom emellanåt.. just nu har han 6 stycken och fler är på väg, så han kliar och bökar med munnen för fullt. Usch, det kan inte vara lätt..

Men med tänderna kommer gnällandet, han har ju jätteont och det kliar - så han gnäller ( eftersom han inte kan annat ) och det är frustrerande emellanåt. Han låter som.. ja,jag vet inte vad? Han brölar rakt ut och ljudet är fruktansvärt, inte till en början - men efter 30:e gången börjar man känna sig lite besvärad och svetten rinner ungefär. Det går upp och ner, han kan vara nöjd och glad en liten stund men sen är det igång igen.. han liksom spänner hela kroppen, biter ihop munnen och tar i allt vad han kan och kör någon blandning mellan gnällande och stånkande - ni som har barn vet kanske vad jag menar? Man känner sig så hjälplös för man kan inget göra, sen får jag dåligt samvete för att jag ibland tycker det är så jäkla jobbigt.. det tar på en som fan kan jag säga. Han har ju jätteont och det kliar, men jösses.. jag tar hellre gallskrik än gnäll en hel dag. Som tur är varar detta bara under tiden tänderna kommer, men som sagt så kommer dem ju hela tiden nu - så var ska detta sluta? Med att jag sliter av mig håret förmodligen  :)  Man tappar ju inte tålamodet och låter det gå ut över honom, så man biter sig i tungan och försöker koppla bort det - så håret ryker nog snart. HAHA, skämt åsido..

Idag ska jag tvätta, woho säger jag till det - men inte förrän klockan 12, så det blir en lugn dag här hemma idag. Ska plocka och fixa lite för övrigt.. men nu ska jag fixa lite frukost och umgås med lilleman som är helt fokuserad på barnkanalen för tillfället. Måste aktivera mig så jag inte känner hur trött jag egentligen är..

Kommentarer
Postat av: Eva & Neo

Då var det tur att du fick en fin sovmorgon i föregående inlägg...=) Kan inte förstå hur frustrerande det är när en bebis är så gnällig, bara för tänderna, Neo har inte fått några än. :P Han lär väl få när pappa emil är hemma. Elakt skratt woho!



Får väl hoppas att det lugnar ner sig med tänderna snart =)

2009-11-16 @ 09:49:25
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: Sofia

meeeeeeeen jag har ju helt missat att du börjat blogga igen, förut var jag inne här och glodde jämt och ständigt för att kolla om ni fått igång ert internet men nu när det satt fart så har jag tydligen glömt det.. grr.. får väl skylla på att Neo typ aldrig sover och att han river och sliter i allt han kommer åt hela tiden, inklusive min dator så det ä inte lätt att få tid över till stillasittande ensamtid nu direkt. Har inte hunnit läsa ikapp vad du skrivit här men en snabb överblick ger mig ju bilden av att du har det ungefär på samma sätt med din lille buse. Här har vi ju dessutom sedan igår en snuvig och lite hostig ungkott som inte riktigt vet själv vilket humör han vill vara på för stunden. Skratt, gråt, gnäll, bus omvartannat.. jättekul när man bara ska hålla sig inne - not!



nu ska jag läsa igenom din "dagbok" här :)

2009-11-17 @ 09:30:49
Postat av: ♥ Jasas

Du behöver ju inte ha dåligt samvete om du inte låter det gå ut över honom juuu! De inre tankarna och känslorna är ju ingenting mot om man är utåtaggerande!! Bra :)

2009-11-17 @ 09:37:18
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0