Julen är bokad.

Såja, nu är våra tågbiljetter till Jul bokade och klara, den 21 December åker vi upp till Västerås ( till min familj ) för att fira jul och kommer hem den 27 December igen. Ska bli skönt att komma iväg lite, det är otroligt mysigt med jul och däruppe kan man nästan alltid räkna med en massa snö. Vovven ska självklart också följa med, tacka vet jag att SJ har djurvagnar.. och detta blir vår första jul med Liam  :)  I fjol låg han fortfarande i magen och växte för fullt.. det ska bli så härligt kan jag säga! För att undvika krångliga tågbyten osv så tar vi tåget direkt till Stockholm och blir hämtade med bil där, det underlättar allting betydligt så slipper man kånka av och på med all packning osv under tidspress.

Just nu sitter lilleman och leker samtidigt som han kikar på barnkanalen, det gör han var morgon - men hans två favoritprogram är slut för dagen så intresset börjar minska märker jag. Jag är redan påklädd och fixad, sitter och dricker lite kaffe just nu och ska snart göra iordning Liam.. vi ska strax iväg och handla lite samt gå ut med vovven. Jajjemän, här är vi uppe och flänger redan på småtimmarna så vid denna tiden brukar vi vara redo att sticka iväg ( oftast ).. det är skönt att handla tidigt på morgonen tycker jag, affären öppnar redan 7 - så då slipper man trängas med alla galningar. Ibland beter sig folk som om det är det sista mjölkpaketet eller falukorven på jorden, så dem ska minsann se till att komma fram först.. helt jävla hopplösa är vissa alltså.

Nu ska jag avrunda här och leka lite med min prins innan vi gör oss redo att sticka.. tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Milo

Va skönt att ni bokat den nu , kan tänka mig att du blundade när du tryckte på genomför köp eller du gjorde det kanske på centralen ? .



Det är skönt att börja dagen tidigt , jag håller med dej där man slipper alla stressade idioter ...:)

2009-11-20 @ 17:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0