Att vägras duscha.

Idag blev det ingen sovmorgon, Lilleman vaknade strax efter 6 och var på glatt humör - så det var bara att hoppa ur sängen och starta dagen. Kent var redan uppstigen och klar, redo för att ge sig iväg till jobb.. så jag och Liam mornade oss i vardagsrummet med frukost och barnprogram ( jeeeij ) som han tycker är väldigt intressant. Sen gjorde vi oss iordning och traskade ut på den vanliga morgonpromenaden med vovven, en timme blev det , men utan ösregn denna gången. Min lille prins har precis somnat och här sitter jag och funderar på vad dagen ska bjuda på.. våra fönster är i stort behov av att putsas, men jag känner inte riktigt att jag brinner för det helhjärtat idag. Vi får se, först och främst ska jag dricka en kopp kaffe och läsa lite bloggar - sen får vi se vad jag känner för.


Gårdagen
var lugn, jag fick städat här hemma.. kämpade ett antal gånger med att få komma in i duschen, men min son hade bestämt sig för att inte sova någon middag. Jag tycker personligen att det är lättare och duscha när han sover, självklart kan jag göra det när han är vaken genom att sätta honom i sin stol i badrummet. Men stressmonent hallå ja - han är varken den som vill sitta still speciellt länge eller någon jag vill lämna ensam i vare sig badrum eller lägenhet medans jag stänger in mig i duschkabinen. Risken för att han totalriver halva lägenheten är stor och för den delen duschar jag hellre i lugn och ro, det är väl en av dem få sakerna man som småbarnsmamma kan få begära?


I vilket fall, så var han sååå jäkla trött, kliade sig ögonen hela tiden och gäspade om vartannat.. varpå jag la honom i sängen och han slumrade till ganska fort. Jag skyndar mig in i badrummet och slänger ( i princip ) av mig kläderna med tanken " ååh GUD vad skönt, äntligen duschaaaa..".. hinner precis ställa i mig duschkabinen och ska slå på vattnet - och så vaknar han. Ut ur duschen och på med kläderna igen.. detta upprepades 3 gånger ( ! ) under eftermiddagen, ni må tro jag var glad alltså  :) Men till slut, efter evigt kämpande och lite mys så somnade han äntligen ordentligt och jag fick duscha.. överlycklig var jag. Tänk,så lite man kan bli tacksam för när man har små ( eller stora ) barn..


Nu ska jag kika vidare en snabbis och sedan ringa till SJ kom jag på, måste höra mig för om lite saker.. vi ska fira jul i Västerås i år, hemma hos mamma + resten av familjen. Så biljetter ska ordnas och hunden skall med, så det är lite att kolla upp. Men men, på återseende allesammans.. tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Eva & Neo

haha.. Du är rolig du :P

Ja det där med en lugn,stressfri dusch gillas. Men tur att man har en lugn son som sitter snällt på mattan i badrummet och leker med sina ankor medans jag tar en dusch.. fniss



Hmm, alla behöver ju inte må som jag så klart. Men att må så som jag gjorde var det ändå värt för Neos skull, vill inte smitta honom om det skulle hända att jag fått någon sjukdom. Hoppas sambon också tar den =)

2009-11-11 @ 11:15:38
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: Hanna (at) jasas.se

Ja det är guld värt.. då Böna är hemma / ledig så passar jag alltid på att ta en dundrans lång dusch.. underbart! Tänk sen då vi får badkaret inkopplat också, åh herreguuuud!



Man tar mycket för givet då man inte har (små) barn ;D

2009-11-11 @ 20:40:33
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0