Vilken dag!

.. det har varit här hemma vill jag lova, har haft en energisk liten son här på morgonkvisten/förmiddagen.. han sög åt sig all min energi också tror jag,haha. Han vaknade strax efter 7 imorse och sedan sov han nog allt som allt 30 minuter fram tills 12.3o, han ville icke somna lille herrn! Trots att han var övertrött och ögonen praktiskt taget gick i kors på honom, så fort dem slöts så spärrade han upp dem fortare än vinden - man kan ju missa något.  Vi mös en massa, tittade i lite böcker, lyssnade på musik osv osv.. superskoj hade han, men bortåt 11.3o var det minsann inte lika roligt. Ingenting alls dvs, övertrött och gnällig var han så jag la honom för att vila i vår säng och han somnade, i 5 minuter och sedan stack ett litet huvud upp och letade efter mamma som satt vid datorn :


     

 Busunge... jag var helt färdig kan ni tro, halva dagen hade vi hållt igång och jag har knappt hunnit klä mig för så fort jag reste på mig och slutade sjunga/läsa/leka/skratta så blev lilleman ledsen ( eller arg snarare, hah ) så det var bara att underhålla, underhålla.  Men efter många om och men så somnade han som sagt vid 12.3o och sover ännu.. och jag måste säga att det är så skönt! Lite ensamtid är aldrig fel och man behöver rensa huvudet lite emellanåt.. han brukar sällan vara vaken så länge och ännu mer sällan gnälla/gråta, men dem dagarna kommer ju dem också - och man får minsann känna att man lever.

Dem testar tålamodet ibland dem små liven, man kan verkligen bli totalt färdig och less när ingenting funkar. Men nu har jag fått lite lugn och ro, hunnit fixa en massa och är på strålande humör igen  =) Tur att dessa dagarna är lätträknade och att han annars är ett glatt litet charmtroll... för idag kände jag mig inte stor kan jag säga, när Kent ringde tidigare så bara sprutade tårarna. Mina hormoner blandat med trytande tålamod som man inte kan göra av på någonting..usch och fy, det är inte lätt alla gånger! Men nu mina vänner, ska jag göra mig lite kaffe och njuta av en bok tills lilleman vaknar.. nu när man fått ta igen sig lite och andas så längtar jag efter att få gosa med mitt lille troll.. och snart kommer Kent hem och det ska bli mys, saknar honom massor...

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Ja det är ju bara mänskligt, men det vet du ju redan :D



Det är skönt då dem väl sover.. Mio har ju t.om börjat att HOPPA ÖVER dagsvilan ibland.. då känner man verkligen att man lever må jag säga. Fattar inte ens hur han orkar ibland.. men han sover ju desto godare på natten iaf.



Dem är bäst, dem små :) Såna små skitar och kan bestämma "över" en så.. ganska tufft ändå! Haha!

2009-05-04 @ 16:30:00
URL: http://jasas.se
Postat av: Anonym

Haha! sötis letar efter mamma i sängen. du detta är bara början haha, ska vi byta barn?

2009-05-04 @ 19:06:57
Postat av: Milo

Tålamod är väl kanske inte ens mest kända sida men vafan nån gång rinner bägaren över och känslorna måste ju ut. Mkt bättre att släppa ut det för sen blir det nya friska tag därefter ;)



Så söt han är , " tittut" hehe

2009-05-05 @ 08:09:12
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Eva

Haha- Usch vad känner igen mig på dessa hormoner. Fast min lilleman bara är 16 dagar så känns det som om han bråkar med mig. Lägger jag ner honom, då vill han upp, går jag så han inte kan se mig eller känner närhet, då blir han sur. Men ibland så finns det underbara dagar/timmar/min/sek också.



Krama lillkillen och hälsa ifrån mig att man skall le en massa när mamma är ledsen.. Då smälter man extra mkt och glömmer bort att man varit gnällig..:P

2009-05-05 @ 11:06:56
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: ♥KiZnic - en ung mamma till Melina♥

Oj vilken sötnos som busar runt i täcket!



Tack för den fina kommentaren/ KiZnic och Melina

2009-05-05 @ 22:13:40
URL: http://mammakiznic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0