Veterinärbesök.

Nu är det snart godnatt här hemma, är totalt slut som artist. Trots en underbar sovmorgon imorse så känner jag mig som ( minst ) hundra år, om inte mer.. eller äldre kanske man säger. Liam vaknade vid 5.3o - åt och bytte blöja, sen snodde han pappas plats i den lite större sängen och somnade gott bredvid mig, jag vaknade strax efter 9.3o ioch lilleman en dryg haltvimma senare. Det kallar vi lyx, inte sant? Därefter blev det morgonmys i några timmar, när han sen tog sin lilla dagsvila passade jag på att städa lite här hemma.. sen traskade jag iväg med hund och barn för att träffa Kent. Vi skulle med Tasha till djursjukhuset då hon har haft/har problem med sina öron, dem kliar något fruktansvärt och hon har fått små sår - förmodligen resultatet av intensivt kliande från hennes sida.

Hon är ju inte alls förtjust i att folk hon inte känner så bra pillar på henne ( med undantag för gosande och kliande ) , speciellt inte innanfär djursjukhusets väggar.. Kent traskade in i undersökningsrummet med henne medans jag och Liam strosade runt i djurshopen.. det hann gå ett par minuter och sedan kom en av personalen ut och frågade om jag kunde följa med henne in till Kent och Tasha, då hon inte var speciellt medgörlig. Haha, what a surprise - lilla tulla.  Vi fick sitta på varsin sida om henne och gosa, så att stackars veterinären fick en chans att kika i öronen..efter mycket trugande och ett x antal leversnittar från snälla veterinären gick det vägen - recept blev utskrivet och vi kunde bege oss hemåt.

Vi gick båda till och från djursjukhuset, så en jävla massa motion har vi fått idag - det har varit underbart väder så det var bara skönt. Men det känns, mina trampdynor känns smått massakerade och jag kommer förmodligen sova gott.. imorgon är en ny dag, med nya krämpor  :)  Vad som sker då får vi se, är sugen på en vända i stan.. men bara kanske. Nu ska jag läsa lite bloggar, sen blir det bingen - godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Daizi var nog en ganska så konstig hund för hon tyckte om veterinären :D En utav de bästa sakerna hon visste..

2009-05-26 @ 10:12:35
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0