Projekt m.m.

Här sitter jag och försöker ( än en gång )  få fatt i BVC och detta utan någon vidare framgång, nåja - vill bara ha en tid så jag kan få väga och mäta lilleman. Vår / Hans vanliga BVC-sköterska är sjukskriven för tillfället och det vrkar vara rena vetenskapen att få tag i någon annan att prata med. Försöker än en gång imorgon förmiddag, annars traskar jag helt enkelt dit och ber att få låna deras våg en snabbis. Idag har det varit en superlugn och mysig dag, Liam vaknade strax efter 7 så då blev det frukost och morgonmys ett par timmar fram - när han sedan tog sin förmiddagsvila så passade jag på att städa lite och äta lunch. Det blev lax i ugn, smakade suveränt.  När lilleman slog upp sina blå så blev det lite mat och sedan drog jag med mig honom och hunden på långpromenad i det fina vädret, vi var ute drygt 2 timmar inann vi traskade hemåt. Hunden slocknade och lilleman likaså efter lite mat, han sover ännu, men bör vakna inom kort. Jag sitter här och inväntar min kära sambo som också bör syka upp inom kort, har förberett kvällens middag som blir korv stroganoff.. vad ska ni äta idag?  :)

För övrigt har jag startat ett litet projekt här hemma, rotade igår fram alla mina gamla dagboksanteckningar jag skrev under graviditeten, med start från vecka 7 ungefär - jag blev övelycklig när jag hittade dem!  Jag har skrivit fram tills den dagen han föddes, det var en härlig upplevelse att läsa om allting.. hur man mådde,kände sig och alla förväntningar. Om första ultraljudet.. och givetvis började jag gråta mer än en gång, men det är ju heller inget ovanligt när det gäller mig. Det är mycket man redan glömt, alla känslor osv.. allting bara kom över en igen. Jag ska iallafall göra något fint utav det, har lite ideér än så länge  :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Finns det ingen våg så ni kan gå ner och väga själva på BVC? Finns det här. Finns ett litet rum med en våg i som man får låna =) och så skriver man en lapp om att man varit där =)



Vi käkade makaroner och korv idag, skulle ätit potatis, korv och löksås men orkar inte göra det =P

2009-05-12 @ 18:13:30
URL: http://lillasmuffen.blogg.se/
Postat av: Milo

Ahh så skoj , men det är ett minne för livet och det är så kul att sitta och kika och läsa genom dom sen när man fått ut den lille hehe ;)..



Vi åt köttgryta med ris :)

2009-05-12 @ 18:49:25
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Jasas.se

Aaaaaahw, vad FINT!



Men eller hur är det väl "skrämmande" hur mycket man glömmer - ÄVEN om man gör allt för att minnas? Som nu när folk frågar när gjorde Mio det, eller hur gammal var han då osv. Jag står som ett koli.. är väl för att man är så upp i honom fortfarande, så att säga :S

2009-05-12 @ 22:30:27
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0