Mums, spyor.

Idag kunde jag kamma mig på någon sovmorgon eller " somna - om - efter - frukost - ", Liam vaknade en stund innan 6 och var på strålande humör, snackade och gapskrattade om vartannat. Insåg då ganska snabbt att lilla herrn absolut inte skulle vilja krypa ner och mysa i sängen igen, så det var bara att starta kaffebryggaren och göra sig redo för en tidig morgon. Men utan svårigheter får jag väl tillägga, hade sovit gott och var relativt pigg.. så vi mornade oss i lugn och ro efter han hade ätit - satte honom i babysittern där hans trivs bäst efter ett tag och han ser jäkla härlig ut där han ligger. En riktig soffpotatis vill jag lova, ni ska få se bild själva, snacka om att slappna av, riktigt layed-back den  ;)

Rätt som det är hör jag hur det " gurglar till " från babysittern ( från Liam rättare sagt ) och tänker direkt "kräk" , och visst var det så, han hade kräkt ner hela tröjan och såg rätt förvånad ut själv, typ - " vad hände nu " . Tar upp honom och traskar mot badrummet för att tvätta av spyorna, hör hur det bullrar till i halsen/magen på honom och hinner knappt reagera innan det flyger ut en kaskadkräning, resultat : Mamma har babyspya över hela sig - dvs kläder, hår, ansikte, you name it.  Det är kärlek mina vänner ;)  Nåväl, det var snabbt över, jag blev så paff då jag inte alls är van vid detta, han har nog kräkts 2 gånger sen han föddes, så beredd är man sällan. Efter lite extra välling och dricka somnade han gott i sängen för en timme sedan och sover ännu - själv har jag dushat och bytt kläder, väl behövligt, luktade gammal disktrasa.

Nu ska jag återgå till soffan med en kopp kaffe och fortsätta läsa min bok, vad som sker under dagen vet jag inte. Tror jag hoppar stan iallafall, blir förmodligen promenad med Liam och Tasha - vi får se hur vädret bir, skulle visst regna säger " dem ". Försöker även klura ut vad vi ska äta idag, utan framgång - kyl och frys fulla med mat, men total idétorka? Så, den ständiga frågan - vad ska ni äta?
Tjingeling!



 

Kommentarer
Postat av: Sofia

mm härligt, kände igen mig i både spyandet och den tidiga morgonen... Hade med en glad och pigg bebis vid samma tid så kaffet åkte på och vad gäller spyor så har Neo oxå varit sparsam på den fronten tills för ett par veckor sen för nu kommer en skjuts rätt som det är och alltid när han har en ren body - såklart... Kaskadspyor är vi tack och lov ganska förskonade ifrån men min brorsas tjej fick på tröja, jeans och fötter i lördags ;)

2009-05-26 @ 10:07:50
Postat av: Sofia

just ja, dagens mat - inte den blekaste faktiskt. Ska på fotboll ikväll så det blir väl en korv med rostad lök utanför, hehe..

2009-05-26 @ 10:08:53
Postat av: Jasas.se

Ja man blir så förvånad, och dem likaså. Men nu är Mio så himla medveten så han tycker det är obehagligt då han kräks. Hua.



Tror det blir hemmagjorda köttbullar idag, men får se :)

2009-05-26 @ 10:10:53
URL: http://jasas.se
Postat av: Milo

ohh spyor ;) ..

Hehe bilderna är så klockrena , han e sååå goo :)



Idag blir det Soppa till Middag , gjorde lite för mkt sparrissoppa nu till lunch , trodde nog grannarna skulle komma (snopet att ingen dök upp) ...



Tycker du ska äta kööörv ;P

2009-05-26 @ 11:07:40
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Malin

Blir pastasallad med kylling här idag =D

2009-05-26 @ 13:30:35
URL: http://lillasmuffen.blogg.se/
Postat av: Carola

haha.. det där hade jag glömt bort.. Lina va en riktig "kräk-bebis" o jag luktade alltid sur disktrasa.. :D SÖT han är lille Liam!! :D

2009-06-02 @ 09:44:38
URL: http://carolalola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0