Det här med BVC..

Godmorgon allesammans, här sitter jag, ensam vaken..Liam sover ännu, han vaknade strax före 5 imorse och var hungrig, sen somnade vi båda om när Kent stack iväg till jobb runt 6-tiden. Jag vaknade dock igen efter någon timme, men lilleman sussar fortfarande på i vår säng  :)  Idag ska jag ( ännu en gång ) försöka att få fatt i någon på BVC, irritationen över att aldrig lyckas börjar bli stor kan jag erkänna. Som tidigare nämnt är hans vanliga BVC-sköterska sjukskriven, men ska detta innebära att "hennes barn" glöms bort? Det känns lite så.. vad jag vet så ska han på 2-månaderskontroll nu framöver, tid skulle komma hem i brevlådan. Men sen blev vi även informerad i början av våra besök att under denna perioden skulle vi få komma cirka varanna vecka för att han då ska vägas och mätas, men vem tar tag i detta när hans BVC-tant är sjukskriven? Ingen uppenbarligen.. det är väl inte meningen att man som förälder ska behöva ringa och tjata sig till / be om tider som man tidigare fått automatiskt? Några slags riktlinjer måste dem väl ha, vem tar hand om alla barn som den sjukskrivna annars tar hand om?  Jag känner hur irritationen kommer smygande och även känslan av att detta inte riktigt fungerar som jag vill att det ska.. oerhört störig känsla. Jag retar mig..

Hans vanliga BVC-tant är suverän, vi fastnade för henne redan från start - hon är lättsam, jordnära och glad, och att hon älskar dem små kan ingen ta miste på. Vi har alltid fått tider automatiskt av henne, antingen när vi varit där eller så har hon ringt oss för att boka en. Men nu då, är vi borglömda? Hela cirkusen angående ljumskbråcket är inget jag klandrar BVC för, det var receptionisten på VC som var totalt ohjälpsam och uppenbarligen visste hon inte vad hon sysslade med. Men trots detta så tycker jag att det brister lite i hur det fungerar... Ska man få tider varannan vecka så ska man, jag har full förståelse för om folk är sjuka, men å andra sidan är det långt ifrån mitt problem. Jag ringer återigen.. och är det så att saker inte funkar och det inte känns bra så bestämde vi igår att vi isåfall förmodligen byter BVC. Krångel är inte min starka sida, speciellt inte när det gäller saker som i mina ögon inte borde vara speciellt avancerat.

Hanna : Visst glömmer man snabbt, det är helt otroligt. Som du själv säger så är man ju så uppe i dem små forfarande och en lång tid framföver. Det händer nya saker för var dag, så förmågan att lagra och minnas allt är omöjlig. Tur att man kan skriva ner allting som händer så att man har någon hum om hur sker varit, och när.

Petra : Jaa-aa, det är jamasen han fick utav dig  :D

Tack alla för era fina kommenterar ni lämnar!

Kommentarer
Postat av: Sofia

ja då var vi vakna samtidigt där vid 5 i morse då ;)

Stackare som har sån dåligt fungerande BVC, är ju helt otroligt att det ska vara på det sättet för som du skriver, det ska ju vara enkelt!! På min funkar allt klockrent (är iof en ganska liten) trots att min BVC-tant har gått på mammaledigt nu. Fick redan tidigt träffa den jag ska ha i stället och hon var lika trevlig hon. Nya tider får vi vid varje besök fast varannan vecka har vi aldrig behövt gå. Den 25e är det dags för 3-månadersvaccinationen, ska bli spännande att se hur det går....

2009-05-13 @ 11:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0