Kontroll.

Såja, då var besöket hos barnmorskan avklarat, det var sista gången vi träffades innan bebisen kommer  - hon lämnade officiellt över till  förlossningen idag. På fredag 7.3o ska vi dit för överburenhetskontroll, det är en kontroll man får när man gått över 14 dagar, vilket jag har exakt på dagen då. Då görs ett ultraljud ( mest för att kolla fostervattensmängd osv ) , man kör en CTG-kurva och så blir det läkarsamtal för att diskutera ev. igångsättning - vilket dem dock brukar vilja vänta några dagar med om allting ser bra ut. Däremot får man eventuellt en tid kommande vecka för igångsättning, max 1 vecka tror jag det är man väntar här nere.. hur som helst så kan man väl kallt räkna med att vi har vår prins ute hos oss inom 2 veckor, förhoppningsvis. Annars är allt okej, har fortfarande förvärkar - dem har suttit i större delen utav dagen och känns lite mer nu, men jag vägrar hoppas på något. Tänker heller inte göra ett skit mer, jag är officiellt på strejk - tänker inte städa eller göra något liknande förrän bebis är kommen, sanna mina ord. Har inte ens dammsugit idag - och det gott folk, är sensation. Jag har legat på soffan och ätit gott / sett på tv / läst min bok / sovit ett par timmar .. och det var nog det stora hela. Åt middag med min babe när han kom hem - vi fixade grekisk sallad, nuggets, vitlöksbröd och sås - mums. Nu blir det soffan igen, har megaont i ryggen.. vi hörs säkerligen imorgon! Härligt va? Så kan jag få gnälla lite mera, hehe.. tjingeling people!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas det drar igång för dig nu! och att det är förvärkar som går över till riktiga under natten =) Du får hojta innan du åker in!

Ja här blir det nog ingen bebis i natt, kommer pinas bara och gråta massor och sen vakna imorgon trött och fri från värkar =( Jag är less!

2009-03-02 @ 20:14:11
URL: http://smuffen.blogg.se/
Postat av: Jasas.se

DU GÖR RÄTT I ATT INTE GÖRA NÅGOT ALLS! Men jag looovar att du kommer att dammsuga inom några dagar ändå lilla pärlan, tihihihihi. Pyss!

2009-03-02 @ 20:49:36
URL: http://jasas.se
Postat av: sofie

haha! snacka om en seg liten kille!! =)

2009-03-03 @ 06:14:09
URL: http://bolli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0