BF + 10 - KOM IGEN NU!

Jaha ja  - BF + 10 idag och jag känner mig inte alls i form, less på detta som fan nu kan jag lova. Har hållt mig lite i skymundan under gårdagen mest, inte så mycket msn eller data överhuvudtaget och har även nonchalerat telefon + mobil. Orkar helt enkelt inte snacka med någon, vad finns det att säga liksom? Nej, bebis har inte kommit  -  Ja, jag är fortfarande gravid.. jag vet att folk vill väl, men det går mig på nerverna med allt tjatande. Den är nog frustrationen som gör att man känner sig så "jagad" och stressar upp sig.. men alla dessa frågor och kommentarer! Så fort man loggar in på msn  " ingen bebis än? ... " Ska inte du vara och föda barn nu "  ... "Känner du något"... men SLUTA! Eller alla dessa telefonsamtal/sms när folk ska se om jag fortfarande är hemma ( jag kan ju vara på förlossningen ) eller så vill dem bara höra om någonting har hänt. Herregud, tro mig - ingen lär nog missa när lilleman tittat ut, alla får veta det i sinom tid och det går inte fortare för att folk tjatar ihjäl mig!  Det finns givetvis undantag ( så är det alltid ) men jag tror dem flesta som en gång varit gravida / är höggravida vet precis vad jag menar - en del människor har en tendens att bli fruktansvärt jobbiga denna perioden. Och värst är väl ändå dem som inte bryr sig alls annars? Äh, give me some space.. tack. Det känns som om det är det sista man behöver just nu - tjat.

Så, nu har jag kräkt ur mig lite - känner mig grymt otålig och det känns rätt hopplöst för tillfället. Har vaknat varannan timme inatt ( bokstavligt talat ) och haft halsbränna, ont i magen och helt enkelt inte haft någon ro i kroppen. Klev upp nu vid 6.1o, lika gott..  ska vara hos barnmorskan 9.3o, trodde ju jag skulle slippa, men icke sa nicke. Vår lille pojke ska jävlas in i det sista  =)  Det värsta är ju, att jag vill verkligen inte bli igångsatt, av flera olika skäl.. men vi får se hur dagen urartar sig - jag återkommer efter BM-besöket. Har fortfarande lite ont i magen - men hur många gånger har man inte sagt det nu? Nu ska jag fixa lite frukost osv.. tack till alla er som trots allt följer min "lilla resa" och orkar md mitt gnäll och tjat. Tjingeling så länge.. have a nice day.

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Tycker det är bra att du skärmar av! Man förstår ju att folk är nyfikna och vill väl, men förstår även att det går dig på nerverna. För mest av allt vill du ju att dem ska slippa fråga och att lilleman är ute i vår värld. Kram till dig, du är så bra!

2009-03-02 @ 07:47:45
URL: http://jasas.se
Postat av: Anonym

Du är en kämpe ;-) Förresten så borde väl de flesta kunna hålla sig uppdaterade på bloggen istället för å ringa å tjata...

2009-03-02 @ 13:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0