Foton och det där med pengar..

Nu har jag kommit in i lite morgonstim här, igår och idag har Liam vaknat vid 5.3o, ätit sin välling och fått ny blöja - sen somnar han om så skönt så i några timmar, riktig trötter det där. Jag själv har hållt mig vaken, dels för att jag varit någolunda pigg och även för att det känns så skönt att lulla runt tidig morgon här hemma i godan ro.. Trots att man är lite seg emellanåt så tycker jag det är så mysigt med tidiga mornar, man kan morna sig rejält under tiden lilleman sover och ha lite "egen-tid" i form av en kopp kaffe och lite pyssel osv. Sen när han vaknar, oftast vid 8-9 tiden så är man så gosesugen och känslan när man kikar ner i spjälsängen och möts av hans underbara leende, är obetalbar.

Har fått lite gjort under morgonen, skickat iväg en massa foton för framkallning på fujicolor, kör alla våra digitala foton därigenom.. bra kvalité för en billig peng. Och så kommer bilderna hem i brevlådan inom ett par dagar, perfekt.. Ska knåpa ihop ett litet album inom kort, har valt ut de foton vi vill ha än så länge och dem flesta är framkallade, skickade efter dem sista nu bara. Har även fixat med lite annat nödvändigt, försökt lägga upp någon form av struktur över mina pengar.. budget kanske det kallas? Så att man har lite koll på vad man gör av pengarna.. jag är inte den ekonomiska av oss i detta hushållet kan jag tillägga. Inte så att jag är oekonomisk precis, men lite av en "slösa"  kanske, har en tendens att handla mer än jag behöver ibland, fingrarna kliar lite väl mycket till och från. Dock har det ju förbättras radikalt sedan Liam föddes... men nu köper jag mer än vad som behövs till honom istället, haha - finns något gott i det onda också. Nåja, jag har alltid pengar kvar tills nästa "löning" och som tur är tjänar Kent betydligt mer än mig och är den ekonomiska och lite mer realistiska av oss båda.  Och trots att vi har det gott ställt och kan unna oss vad vi vill ha, så vet jag ju innerst inne att jag behöver skärpa mig lite.. åtminstone ha lite mer koll på var jag lägger pengarna och att det är på saker som verkligen behövs.. resten, ska sparas! Där är väl problemet, jag är ingen "sparare" direkt, det är ju roligare att göra av med pengar, haha.. men nu så, har jag kommit på ett bra upplägg som förmodligen kommer funka. Återstår att se, i månadsskiftet.. om jag några pengar sparat har..

Trist väder som fan är det ute idag och tydligen ska det bli regn regn regn flera dagar framöver, fantastiskt roligt! Eller inte alls.. jag vill ju ut i sol och värme! Nåväl, promenad blir det idag, regn eller inte.. har lovat mig själv att jag ska ut och gå varje dag - oavsett väder. Har hållt det hittills, i en hel vecka ( haha, wow ) har jag promenerat mellan 1 - 1 ½ per dag.. så jag hoppas på resultat, annars blir jag verkligen sur. Men nu ska jag sätta på lite java, är så kaffesugen.. ha det gott så länge!  ;)

Kommentarer
Postat av: Milo

Pengar är till för spenderas haha :)...



Du e duktig du , det är bra josefin! du ska se att dina mål kommer vara uppfyllda om du fortsätter så här =)



Ge Liam en bamsekram från oss !

2009-06-11 @ 09:37:05
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Jasas.se

Duktig du är :) Både med promenaderna + budgeten! Alltid skönt att ha liiite koll vart pengarna tar vägen.. ganska läskigt hur lite shopping här, och där.. kan göra :P

2009-06-11 @ 10:30:51
URL: http://jasas.se
Postat av: Eva

Du är som jag i pengar, men jag har gjort så att jag köpet ett BARA ett plagg till mig själv i månaden och resterande plagg blir till lilleman OM han behöver. Annars blir det ett klädesplagg i den större storleken. Man rensar ju ändå ut dem små kläderna rätt snabbt. Man finner så många söta!

2009-06-12 @ 09:21:42
URL: http://underbaravitre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0