BVC.

Jomenvisst, det blev vaccination för lilleman idag  :)  .. men det var inte populärt kan jag säga, läkarundersökningen gick hur bra som helst - doktorn undersökte det som skulle undersökas, tryckte och hade sig ( eller vad man ska kalla det ) och lyssnade med sitt tjusiga stetoskop. Den proceduren var mycket populär hos min lille son, han skrattade och tjoade för fulla muggar och "hoppade" runt ( liggandes dvs ) på skötbordet så vi fick hålla full koll. Han fick beröm också, att han var otroligt stabil för sin ålder, doktorn tog honom i händerna när han låg ner och skulle "dra" honom upp mot sig, så att Liam hamnade i sittande ställning , för att se stabiliteten osv. Och då tar min lilla tulle i för fullt och drar sig själv uppåt ( när han håller i doktorns händer ) och lyfter på huvudet samtidigt - och vips satt han upp, rakt i ryggen och helt stilla med huvudet. Läkaren sa : " Oooj, det var inte dåligt du.. detta har du gjort förr ser jag"  och påpekade att han var imponerad över att han var så pass stark i både rygg och nacke, samt armar.. gissa vem som blev stolt? HAH.. mammas lilla gooose. Vi brukar ju göra så hemma när han ligger ner, hålla honom i händerna och låta honom själv dra sig upp till sittandes, därav hans spontana reaktion idag antar jag. Hur som helst, ska inte traggla om detta mer nu.. tenderar att skena iväg i timmar.

Väl dags för vaccinationen var det ja, strax innan så rotade läkaren runt i Liams mun och redan där började han bli lite kinkig och smågnällde lite. Men det gick snabbt över, tills han fick den första sprutan.. ojojoj, vad ledsen han blev! Han grät så tårarna sprutade och bara skrek, det var lite jobbigt faktiskt - gör ont i mammahjärtat.  Andra sprutan gjorde knappast saken bättre, han grät som aldrig förr och bara skakade.. lilla tulle. Efter lite kramar och gos så lugnade han ner sig och somnade bums i vagnen.. efteråt gick vi en liten runda, mötte upp Kent efter jobb och traskade hemåt. Liam åt och fick ny blöja, sen somnade han.. vaknade för ett par timmar sedan och åt ännu en gång, somnade sen om igen. Han är trött, men ingen feber än, som det är vanligt att dem kan få efteråt.. men det kanske kommer sen. Han har iallafall växt, vår lille prins.. han vägde 5300 och var 63 cm lång  ;)

Kvällen har varit lugn - jag och Tasha tog en powerwalk innan, i drygt 45 minuter, sen har jag bara degat i soffan med älsklingen. Kollat Cold Case och CSI .. ska snart avrunda här och hoppa i säng. Godnatt allesammans!

Kommentarer
Postat av: Milo

Stackars lilleman :/ .. uschh jaaa klart det river i mammahjärtat när ens barn gråter så och man är med på att ge ens barn denna "smärta". Skönt att han inte fått nån biverkning från sprutan , det har miranda sluppit förutom att hon blev svullen av nån spruta på benet men det är rätt vanligt men den gick ner rätt fort igen :).



Så du fick din runda , va skönt ;)

2009-06-08 @ 22:36:38
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Malin

Aaaaw söta då! Hoppas han mår bra idag också? och att febern hållt sig borta.



Isabell äger 3350g, lite "tjockare" än Liam =P

2009-06-09 @ 06:56:42
URL: http://lillasmuffen.blogg.se/
Postat av: Jasas.se

Usch, jag hatar då dem får vaccination :( Mio fick ju TVÅ på samma gång sist (12 månader) - jag höll på att svimma på plats! Och ändå står jag där, tryggt, bredvid han, såklart.

2009-06-10 @ 15:38:07
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0