Morgonstund.

Godmiddag mina vänner, här har vi varit vakna sedan strax efter 9 imorse.. lilleman vaknade först runt 5.3o, drack lite välling och fick ny blöja, sen somnade vi om några timmar. Mysig morgon/förmiddag har vi haft, lekt lite på golvet och "tränat" nacke + rygg ( på Liam dvs ) .. sedan mös vi i sängen, tittade lite i böcker och gosade med vovven som också ville vara med. Det hela slutade med att både Liam och Tasha somnade, så jag fick flytta över honom till spjälsängen och Tasha ligger kvar, snarkandes. Lilleman sover gott sedan en liten stund, jag ska sortera lite tvätt då vi har tid klockan 17 ikväll... hatar att tvätta kvällstid, men har inte mycket till val. Att springa upp och ner från tvättstugan med Liam är inte alltför lockande, så det är bättre att ta det när Kent slutat jobb. Tänkte även gå en liten runda med barn och vovve lite senare framåt eftermiddagen, hoppas att vädret håller i sig och man kan undvika regn..

Om 3 ½ vecka har Kent äntligen semester, i 4 härliga veckor är han ledig.. såå skönt och mysigt det ska bli! Vi har lite småplaner, men inget avancerat, Liam är fortfarande såpass liten så lite begränsad är man till en del saker. Men det löser sig alltid, roliga saker kan man hitta på ändå  :)  Tanken var ju först att vi skulle åka upp till Västerås en sväng och hälsa på min familj, men det slopar vi.. det blir för mycket krångel helt enkelt. Ta sig uppåt nästan 70 mil mitt i sommaren med barn, hund, vagn och packning funkar helt enkelt inte just nu tycker vi.. så familjen kommer hit istället  :)  Vi ska upp en sväng i oktober när min svåger fyller år, över en helg.. sen ska vi även fira Jul däruppe, så det känns inte alltför farligt att sommartrippen inte blir av. Nästa år, när lilleman är lite större så åker vi däremot.. känns lite smidigare då. Många kanske inte håller med, men jag tycker 70 mils resa i en massa timmar mitt i sommaren, är lite för häftigt för en 3-månaders.  Och hunden vill vi definitivt ha med, men hon ska med i vinter när det är en massa snö däruppe - det blir populärt! Men som sagt, lite småtrippar här och där blir det + besök från Västerås.. jag ska förmodligen upp till Stockholm en sväng också, hälsa på Rebecca och åka på en kryss. Men det ska planeras lite mer, så fort jag vet när mamma o co kommer hit..

Bilder från morgonen här hemma  ;

       



       

Kommentarer
Postat av: Milo

Vad skönt att du kommer ha han hemma i 4v , era planer låter jätteroliga med =) .. Hoppas vädret blir fint oxå så man kan utnyttja en vanlig park då & då :P.



Så söta bilder =)

2009-06-09 @ 12:14:08
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Malin

Hihi han verkar så snäll Liam, somnar så snällt =) Isabell har inte ens ro och ligga med mig i sängen utan då sak det skrikas och bråkas en massa. Hon kan inte somna utan skrik och panik =(



Sambon här har semester om 7 dagar =D och sen är han ledig i fyra veckor och efter semester så jobbar han bara 3 dagar i veckan =D

2009-06-09 @ 14:40:29
URL: http://lillasmuffen.blogg.se/
Postat av: Eva

HAHAHA, den sista bilden på Liam och Tasha är ju bäst. """åh jag tror det blev för mkt nu så vi sover lite istället" :P Naawe!

2009-06-10 @ 07:49:37
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: Jasas.se

Nej 70 mil tycker jag också är för långt för en sån liten kille. Eller ja, för långt, men det är ju inte smidigt precis.



Vi funderar att åka upp till Dalarna (70 mil) och det fixar ju Mio bra, för han är så pass gammal nu. Men vi får se.. kul med resor men det är ganska gott att bara vara "hemma" och hitta på saker :)

2009-06-10 @ 15:39:10
URL: http://jasas.se
Postat av: Jasas.se

Måste varit trött då jag kommenterade detta inlägget för jag har ju missat bilderna. SÅ söta och som jag saknar Daizi just nu.. Mio och hon hade vavrit som Liam och Tasha ju :(

2009-06-11 @ 16:41:39
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0