Helg.

God eftermiddag, här ligger 3/4 av hushållet och sover - dvs, Kent, Liam och Tasha, och de två sistnämnda snarkar så högt så jag vet inte vad. Kent ligger på soffan och har brett ut sig så till den mildra grad - inte nog med att han ligger på hela långsidan, han har även armarna utsträckta över mer än halva divanen, snarkandes.. Så där kan man kamma sig på en plats  :)  Tasha ligger nedanför, totalt utslagen och snarkar som sagt, hon också. Liam sover gott i sin säng, hör bara smackandet av hans napp i munnen emellanåt.. utöver detta är det tyst och skönt. Men hellre lite "bakgrundsljud" än dödstyst.. :)

Planen idag var utgång med barn och hund ( Jag + Kent också dvs ) men än så länge har det bara regnat en massa, så det lockar inte alls. Förhoppningsvis lättar det om en stund, jag vill så gärna ut och röra på fläsket.. har kommit in ett sånt stim nu att jag bara vill motionera och röra på mig. Men att powerwalka i ösregn, där går nog gränsen t.om för mig. Ikväll blir det iallafall fotboll här hemma ( Sverige - Danmark ) och lite god mat.. Ja, idag ska jag synda, för älskling ska tillaga karré och jag kan helt enkelt inte motstå.

Igår var en relativt lugn dag, jag var hos BM ( Barnmorskan ) på efterkontroll - skulle egentligen varit där för ett par veckor sedan, men tiden fick bokas om. Var lite halvpirrig innan då min ordinarie BM som jag hade under graviditeten var mammaledig för tillfället och av denna anledningen skulle jag få gå till en för mig, totalt okänd människa. Och när det gäller saker som efterkontroller och liknande så är jag inte direkt den som hoppar jämfota av glädje när det är hos en person jag aldrig träffat.. hetsar gärna upp mig lite i onödan också. Men hon var helt fantastisk, jag gillade henne verkligen supermycket.. och allt såg fint ut, så det hela gick kanon! Då var det överstökat..

Resten av eftermiddagen blev det mys med mina pojkar och när lilleman somnat mot kvällningen så blev det filmkväll för mamma & pappa.. men någongång, när vet jag inte och heller inte till vilken film, så måste vi ha somnat - för 5.3o imorse vaknade jag sovandes i soffan och bredvid mig låg Kent. I vanlig ordning kan jag tillägga, vi har en förmåga att alltid slumra till under film nr. 3 eller så och sen sover vi gott några timmar framöver. Liam sov dock fortfarande när jag vaknade, så jag flyttade bara över till sängen och somnade om.. sen fick jag tydligen sovmorgon, för när jag slog upp ögonen vid 9.3o så låg mina grabbar i soffan och mös. Dem hade redan varit vakna ett par timmar  :)

På måndag blir Liam 3 månader, helt otroligt tycker jag ( återigen ) så fort tiden går. Och då ska vi till BVC för läkarkontroll och på torsdag är det dags för vaccination... misstänker dock en liten felbokning. Hans ordinarie BVC-sköterska har varit sjukskriven en tid, så när vi var där sist ( hos en annan sköterska ) så fick han tid för vaccination m.m den 11 Juni - men för någon vecka sedan skickade den ordinarie sköterskan ( som är tillbaka ) hem ett brev, med en tid den 8 Juni för läkarkontroll.. Så jag vet inte om det är vaccination på måndag och dem rört ihop det, eller om vi har två besök på samma vecka.. tveksamt va?
Nu ska jag internetta en liten stund och sedan hitta på något att roa mig med om damiljen inte vaknar inom det närmsta.. vilket jag inte tror, dem sover rätt tungt hela högen. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Jag är inte överupphetsad jag heller för att lägga mig i gynstolen även om det är min barnmorska.. hahaha.

2009-06-06 @ 16:27:34
URL: http://jasas.se
Postat av: Carola

Ja gynstolen är ju inte helt kul att lägga sig i.. Men det är ju bara att man snällt hoppar upp i den.. :)

mysigt när familjen sover.. här är alla vakna jämt! ;)

2009-06-06 @ 21:00:06
URL: http://carolalola.blogspot.com
Postat av: Eva

ihih.. snark-familjen :P

2009-06-06 @ 23:29:35
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja precis.. Mkt sanning i det du skriver och allt låter så lätt när man skriver, men ibland så är det de ända jag går och tänker på ibland. Vilket gör att man blir lite förvirrad, mer förvirrad än vad man redan är!

När tiden är inne- det lät super bra! Tack!

Det skall allt sambon få höra, "när tiden är inne"



Ååh tack... Neo hälsar! ;D

2009-06-06 @ 23:52:22
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: Milo

Låter som en mysig helg ni haft :) . Man måste få synda lite josefin , annars är det lätt att man tröttnar =) .



Jisses , 3 månader ?? Men hallå vart tar tiden vägen ? . Stor kille nu ju =) .

2009-06-08 @ 09:24:21
URL: http://piixie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0