Some days.

Fy fan vilket väder vi har idag, regnet bara öser ner och det blåser massor.. grått och mörkt är det ute, riktigt " vara - inne - och - mysa - väder ". Tycker synd om min älskling som har legat på ett tak hela dagen och jobbat, han måtte vara rätt blöt nu..  jag och lilleman har inte gjort mycket idag, bara varit hemma och myst. La ut ett täcke på golvet och där har vi spenderat större delen av dagen, lekt och skrattat en massa.. han har börjat vara vaken väldigt långa stunder om dagarna, sover bara korta stunder för det mesta - mellan 30 - 60 minuter och det är oftast en stund efter han har ätit. Med undantag för mornarna, när han oftast äter vid 6-tiden och sedan somnar om i mellan 2-3 timmar.

Roligt att ha honom uppe lite mer, han är så go och glad min lilla prins.. med undantag för igår eftermiddag, då var han en riktig liten suris kan ni tro. Ingenting, verkligen ingenting jag gjorde passade.. mellan klockan 12-16 var han praktiskt taget vaken hela tiden. Han somnade två gånger, för att vakna någon kvart senare och var allt annat än glad.. gnällde om vartannat och skrek på mamma. Nog för att jag älskar att mysa med min kille, men var gång han somnade och jag precis skulle sätta igång med något ( duscha, äta lite osv.. ) så vaknade han och var arg / sur / ledsen.  Gjorde allt för att underhålla honom och korta stunder var han glad och skrattade, men sen passade det inte längre.. ont hade han inte, för det var inte sånt gnäll. En dålig dag antar jag.. värre blev det, sista timmen var han så sur hela tiden och bara skrek.. visste inte var jag skulle bli av till slut och var matt! När han till slut somnade så bara rann allting över, tårarna sprutade och jag bara slängde mig på sängen och kände för att ge upp.. det blir så ibland, man håller allt inom sig så länge för att man inte ska tappa tålamodet och bli arg på sin lilla och då kommer det ut i form av gråt istället. Jag var så himla frustrerad i slutet och ville bara få andas i lugn och ro en liten stund.. när han sovit i cirka 10 minuter ringde Kent, då hade jag precis klivit upp ur sängen med rödsprängda ögon och ett trött sinne. Han var iallafall på väg hem, efterlängtad må jag tillägga  :) Hann njuta av tystnaden och friden i allt som allt 20 minuter ungeför, strax därefter vaknade Liam igen och nu var jag helt färdig.. men min honey kom hem nästan precis så jag tog Tasha ut på en långrunda medans lilleman stannade hemma med pappa. Oj, vad det hjälpte! En riktig powerwalk och frisk luft.. när jag kom hem en dryg timma senare kändes allt bra igen och min gosse var på strålande humör.. pappa - magi.

Men idag är en annan dag, han är på gott humör och likaså jag.. i skrivande stund har han tagit en liten powernap, men jag hör att han börjar vända sig i sängen - så det betyder att han håller på och vakna  :)  Snart kommer även min älskling hem och då är det helg och ledighet tillsammans, underbart! Ha en bra kväll allesammans  - tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Malin

Isabell har varit så sur nu i eftermiddag och fram tills för en stund sen, har bara skrikit skrikit skrikit =( och jag tappar snart tålamodet alltså! =( Jäkla unge! ... Vad gör man för fel liksom?

2009-06-12 @ 19:05:18
URL: http://lillasmuffen.blogg.se/
Postat av: Jasas.se

Ja man uppskattar verkligen då allt är som vanligt (dvs glada och pigga små gubbar). Det är skönt att avreagera sig på annat.. som promenader osv. Tur att vi har våra män :)



Om inte jag tror fel så kommer Mio vakna snart (av en alldeles försen vila) och vara vaken då hans pappa kommer hem. Men så blir det ibland :)



Trevlig helg, kraam!

2009-06-12 @ 19:40:15
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0