Så var det torsdag..

..och jag har ju inte skrivit på några dagar nu, varför vet jag egentligen inte - har ine känt för det helt enkelt. Det är inte så mycket som har hänt, så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Kent har varit hemma sjuk igår + idag så vi har mest tagit det lugnt, myst en massa med lilleman. I måndags slutade han lite tidigare så vi spenderade eftermiddagen utomhus i det fina vädret, åt pastasallad och hade det allmänt skönt och i tisdags.. minns jag inte? Haha, vilket minne.. eller så var i tisdags vi var ute kanske? Ah, i don´t remember helt enkelt..  :)

Idag har vi iallafall tagit det lugnt, det är ju allt annat än varmt ute, men jag och hunden drog ändå ut på en powerwalk under eftermiddagen som varade drygt 1 ½ timme. Har ( en gång för alla ) tagit tag i fettbränningen nu, så nu är det motion och äta bra som gäller för denna damen.. så hoppas vi på fina resultat!

Annars har vi mest suttit och gått igenom massa papper och lagt upp lite planer för framtiden.. tanken har ju tidigare varit att söka större lägenhet, dvs hyres.. men, ändrade planer nu. Vi bor kvar i denna lägenhet ett tag framöver, iallafall året ut förmodligen då Liam fortfarande är så liten och inte behöver massiva utrymmen ännu.. med detta spar vi otroligt mycket pengar, precis som vi gör nu. Hyran här är ruggigt låg och Kent tjänar väldigt bra, min FP ligger även bra den, och när jag väl börjar jobba igen så är min lön mer än okej.. så vi sätter istället in siktet på att spara en hel del pengar den närmsta tiden för att i framtiden lägga en kontantinsats på en bostadsrätt eller radhus, förmodligen under nästa år.  Eftersom att vi i nuläget får in mer pengar per månad än vi någonsin kan göra av med så är det perfekt att börja lägga undan nu. Sparkonto till Liam ska öppnas också,  vi sätter in pengar var månad.. och så är dem hans när han blir äldre.  Med andra ord, vi har spånat en hel del fram och tillbaka innan vi besämde oss för hur vi skulle gå tillväga.. så nu har man en plan iallafall, lite att sträva efter.

För övrigt är väl allt som vanligt, lilleman är lika go och glad som han alltid varit  :)  Vi har dock bytt ersättning, vi har haft Baby Semp hela tiden, men på sistone har den mer eller mindre runnit rakt igenom honom.. han bajsade i princip vid var mattillfälle, antingen under tiden eller strax efteråt.. löst. Så vi bytte till Nan och den funkar kanon måste jag säga.. magen blev bra nästan omedelbart, härligt med fina resultat. Nu ska jag slänga in lite bilder och sen umgås med min älskling.. tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj jisses! Lillan blev hård i magen av Baby Semp, tänk så olika det kan vara. NAN funkar däremot kanon för henne, även om hon är hård fortfarande lite då och då. men hör ju till. Snart dags för smakisar å =) Ska bli kul! När hade du tänkt börja? =)





*Kramar*

2009-06-05 @ 08:46:02
URL: http://lillasmuffen.blogg.se/
Postat av: Milo

Tycker jag låter som en förnuftig idé och som du säger det första året behöver dom inte så mkt plats ;P .. jadu det kostar att leva , vår hyra här är hutlös :/. Men va gör man , vi kan inte byta ner oss precis hehe.

2009-06-05 @ 09:18:20
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Sofia

jag har ju kört NAN hela tiden eftersom det var det vi fick på BB och det har funkat klockrent, eller ja ibland blir han kanske lite hård i magen och det kan dröja en dag innan något kommer men som lillsmuffis säger, det hör ju till ;) Neo har redan fattat vad skedar är till för och stoppar dem i munnen när han sitter i sin matstol så jag är oxå sugen på smakisar snart.. Tänkte typ mosad potatis utblandad med NAN.



önskar vi var lika bra på planering som ni... här är det mest jag som betalar (vi har ju dessutom dubbelt boende) eftersom min kille varit halvtidssjukskriven och nu dessutom fick gå från jobbet när de sa upp 70 pers :( Suger ganska rejält för jag envisas ju med att ta ut 5 dagar och även om det funkar då jag oxå har bra från FK och 10% från jobbet så blir det ändå inte så mucho över. Visserligen shoppar jag nog liiiite för mycket när jag väl sätter fart, fick skämmas för nån vecka sen när jag stod på Willys och inte hade tillräckligt med pengar på kontot, fy fasen, inte tog de Amex heller de fjantarna....

Jag har öppnat ett e-sparkonto till Neo på min egna internetbank där barnbidraget flyttas in direkt så han har fått ihop 3150 kr nu :-)

2009-06-05 @ 11:41:17
Postat av: Jasas.se

Bra att ha en plan :)



Vi hade också NAN till Mio och den var bäst, tycker iaf jag.

2009-06-05 @ 15:08:51
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0