Födelsedag och massa annat.

Jaha, Happy Birthday till mig som fyller 26 år idag, gah.. som sagt, tiden bara flyger förbi. Men men, inget att gråta över..   :)  Jag är skitdålig på att uppdatera min blogg märker jag, ungefär lika dålig som folk är på att kommentera mina inlägg.. så vem skriver man för egentligen? Svårt att veta vem som läser, passar inte alls ett kontrollfreak som mig, hah.

Nåväl, anledningen till att jag inte är så ambitös här är helt enkelt för att jag inte haft engagemang nog och för att jag spenderat dem flesta dagar ute i det fina vädret och på kvällen så ja - då gör man annat helt enkelt. Men iallafall, veckan har gått fort och vi har som sagt mest varit ute, solbränd har jag blivit och gladare kan jag inte vara för det,haha.. no more blekfis. Allt är fint med Liam, han har börjat äta gröt ( banangröt ) lite oftare nu och det går braaa, så länge han inte är vrålhungrig, för då är det bara välling som gäller - men annars så, han gillar det. Vi har förresten börjat använda sittdelen till vagnen nu då han haaatar att ligga i liggvagnen, det har varit rena projektet var gång och trots att man höjer ryggstödet så gillas den inte. Så vi bytte och det gjorde underverk måste jag säga, han sitter som en prins och är glad.. oftast håller han sig i sidorna, lutar sig fram lite och tittar på allt man kan se därute.

Vänder sig gör han också, för fullt och bökar loss i sängen om kvällarna och dagarna.. vi lägger honom ju alltid mitt i sängen när han ska sova, men han drar upp benen och hasar sig upp till toppen och den vrider han sig. Ska slänga in bilder så ni får se.. Vi fick flytta hans kudde för den vill han inte längre ha, och täcket får vi lägga på när han somnat för de är svettigt! Fy så varmt det varit dessa dagar och han är så svettig.. så vi har dragit ut hans badbalja på balkongen, så på eftermiddagarna ligger han i skuggan och badar. Det ser så himla härligt ut, han skrattar och plaskar för fullt och jag önskar vi hade plats för en vuxenpool också, haha  :)

Imorgon jobbar Kent sin sista dag och sen har han semester i 4 undebara veckor med oss - det ska bli härligt kan ni tro! Och på måndag kommer min mamma och lillasyster Jennifer ner till Malmö och hälsar på oss, 5 dagar stannar dem - ska bli skitskoj  :)  Nu ska jag glo runt lite här medans lilleman vilar och sen ska vi iväg och fixa lite grejer.. i eftermiddag / kväll blir det mys med familjen. Slänger in lite nya bilder.. tjingeling!

Liam äter banangröt och smaskar för fullt ;


   


Och såhär ser man ut efteråt  ;


   



En liten gosse som bökar i sängen, från början låg han fint i mitten  ;


 


Och så leks det en massa på golvet  ;

   

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åååh grattis grattis! Inte illa att fylla år en sån här solig och varm dag :-)

Roliga foton på Liam, haha.. ser exakt lika kladdigt ut som här när det bjuds på gröt, fastnar lixom som klister i håret, i ansiktet, på benen och typ på ALLA andra ställen där det inte ska vara.

Ha en toppendag nu och du, jag brukar iaf titta in här med jämna mellanrum även om jag inte alltid skriver nåt ;-)

2009-07-02 @ 13:12:02
Postat av: Milo

Hahah vilka härliga bilder, min favo är den när han halvligger i babysittern full av gröt. klockren ;) .



Va härligt med färg, det skulle min stackars kropp oxå behöva men lär bli svårt när man undviker solen haha.



Joo detta med kommenterare känns igen , jag är dock rätt kass på att kommentera hos andra erkänner. Men jag är en flitig läsare av din blogg *blink haha .



Ha nu en fortsatt trevlig födelsedag och ät lita tårta för mig med ;P ..



2009-07-02 @ 17:24:28
Postat av: Carola

GRATTIS!! Jag läser din blogg, men ibland dröjer det innan jag är inne o då får jag mycket att läsa, ska bli bättre o kommentera.. tycker du med kan bli det dock.. ;)

Hoppas dagen har varit super duper o va härligt med semester för hela familjen!! KRAM

2009-07-02 @ 21:46:30
URL: http://carolalola.blogspot.com
Postat av: Hanna (at) jasas.se

GRATTIS :D Hoppas du haft en bra födelsedag!!



OJ, och jag som tyckte det var jobbigt då Mio inte ville ligga ner mer då han var runt 7 månader, haha. Nu går det dock bra att ligga ner igen, puh!

2009-07-02 @ 22:46:25
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0