Trött..

..är vad jag är idag, och även Kent misstänker jag, för han har somnat i soffan ser jag nu.. full rulle har det varit idag! Lite handling, sen har vi tvättat och sorterat bland lillemans kläder, det han inte längre kan ha osv. Sorterade även bland mina egna, det jag inte använder.. och när vi ändå var i full gång så fortsatte karusellen, det har rensats i skåp och rotats i lådor. Men nu är det klart, Liam ligger och vilar och det är så tyst, så tyst..

Lilleman fick ju som sagt en matstol häromveckan som han gillar skarpt,det är den och gåstolen som gäller nu - han älskar att sitta i den, mycket pga att han har uppsyn över allt och sitter bra.Tror jag alltså..Förklarar mer med bilder..


   


Sen har jag även glömt berätta, att han sitter numera på egen hand  =)  Något framåtlutad är han emellanåt och det händer vid enstaka tillfällen att han faller åt sidan - men han är stabil som sjutton och kämpar på för fullt. Vi blev så paffa här för några dagar sen, Kent satte honom på golvet och testade bara att släppa lite för att se hur hans stabilitet i ryggen var, och så bara satt han kvar! Utan att tippa över eller falla åt sidan som han gjor innan, stolt blir man och han är minst lika glad, som vanligt. Här är dem bilder vi har på den historian..


 


Förresten, vår lille kille är ju inte så mycket för att ligga hos en och mysa längre, som när han var en liten, liten bebis - det har blivit mer svårt att ligga stilla, det ska hända något hela tiden och det bökas fram och tillbaka. Nu menar jag ligga i ens famn, ligga bredvid i sängen och mysa tycker han fortfarande om, men inte att ligga hos,hos en.. Men tidigare idag så bäddade jag in honom i en filt och la honom hos mig och för en gångs skull låg han kvar och gosade.. dem blir stora så snabbt, och trots att han fortfarande är en bebis, är såna saker som att ha dem liggandes i ens famn och mysa inte lika självklara längre. Det händer ibland att han vill, oftast när han är jättetrött eller på tidig morgon/sen kväll - men annars så, vrider han och vänder på sig så att han ser ut som en båge när man ska försöka få honom att ligga i famnen  =)


Kommentarer
Postat av: Malin med liten Isabell

Dom växer så det knakar verkligen =( Tiden går nästan för fort! Isabell blir 5 månader om en vecka ungefär. Föddes hon inte igår?



Sitta själv sådär kan hon också utan och tippa, man blir verkligen stoltare än stoltast =D



Börjar bli lite smått sugen på en till vi, att på tal om inget ;) Hihi

2009-07-30 @ 20:01:54
Postat av: Milo

Ahh vad fina bilder :).... han är så duktig liam , stora framsteg hela tiden med olika saker, kul att det händer så mkt =) ..



Tack för idag och för bebiskläder hihi =)

2009-07-31 @ 18:18:51
Postat av: Sofia

hahaha.. sitter och skrattar för mig själv när jag läser och ser bilderna.... hade kunnat skriva samma sak själv både vad det gäller matstolen och sitta själv, men framförallt om det där med att inte längre vara bebis.. När jag försöker lägga ner Neo drar han upp sig med magmusklerna eller blir grinig som tusan, de få gånger han ligger kvar är när han tycker att vi busar och larvar.



Spökpyjamasen gillar jag, hade den i mindre storlek så den växtes ju tyvärr ur för ett bra tag sen...

2009-07-31 @ 20:11:30
Postat av: JASAS.se

SÅ söt han ääääär! Du också, kul att få se Dig på foto - för en gångs skull :))



Låter som en liten Mio det där, hihihi [det med att inte ligga still], men Mio kommer då han vill gosa..

2009-08-03 @ 16:07:54
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0