Allt och inget.

Idag är det tråkigt väder,så vi stannar hemma och gör absolut  i n g e n t i n g , tänkte vi.. det kan vara skönt det ´å ibland. Vi har spelat kort, lekt massa med lilleman och bara slappat.. + att Kent har fått ögoninflammtion i vänster öga, så han är ju måttligt sugen på att visa sig ute. Måh, det ser lite besvärligt ut, svullet och rött.. men det tar sig.. jag har själv jättekänsliga ögon och har haft ögoninflammtion ett flertal gånger, så jag vet hur jävligt det kan vara.. men det värsta var för några ( flera ) år sedan när jag hade hornhinneinflammtion, fy satan vad ont det gjorde. Fick inte använda linser på 3 månader utan fick ordinerat att gå med glasögon istället, jätteroad var jag av detta. alltså.. nu använder jag glasögon desto oftare, mestadels när man bara är hemma och gör ingenting. Nu kom jag ifrån ämnet totalt.. eller mja, bara snöade iväg helt enkelt.. as usual.

Igår träffade jag Milo, vi bestämde dejt i stan.. käkade lite bakad potatis på Grafitti, tog en fika på Espresso House och slutligen parkerade vi oss på en bänk i solen och pratade bort några timmar. Skittrevligt var det  =)  Vi hade även lyxen att ses utan barnen, vilket inte händer alltför ofta - så vi kunde skvallra och flamsa utan att bli avbrutna. Barn i all ära och visst är dem bäst, men ibland är det skönt att bara få vara "jag"  .. och inte bara mamma.

På tal om barn, så har Liam börjat böka på nätterna.. fråga mig inte vad han gör, men han vaknar minst femtioelva ( mer eller mindre ) gånger per natt och har så gjort dem senaste 3-4 nätterna.Han är varken hungrig eller behöver byta blöja, utan han bara vaknar.. till saken hör ju att han som sagt kan vända sig numera.. och vi vaknar av att han ligger och "pratar" eller skrattar. Går upp, tittar ner i sängen och där ligger han, på rygg och är vaken.. man möts av världens leende och ett gurglande läte, antingen detta eller så bökar han runt och håller på att riva ner på spjälsängsskydd och sänghimmel. Inatt vaknade han ett antal gånger... först vid 1, sedan 2.3o, 3.4o, 4.2o, 5.1o och när han slutligen vaknade vid 5.3o så hörde jag på honom att det var dags för mat. Jättepigg var jag då ( eller hur ) och han åt och fick ny blöja, sen somnade han om och sov till 9.3o - thank you lord! Likaså gjorde jag kan ni tro.. Detta trots att han somnade i normal tid igår, som brukar vara mellan 20 - 21.. och sen brukar han vakna allt mellan 6 - 8. Förhoppningsvis är det något tillfälligt, för han sover inte överdrivet mycket under dagarna heller utan är vaken rätt långa sträckor ibland.. bah, man får känna att man lever  =D

Nej, nu ska jag kika runt lite och sen ska vi laga lite mat här, hemmagjorda färsbiffar blir det idag - tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sofia

men du.. sådär har vi det ju oxå, med mycket vakentid under nätterna, det ska bökas och stökas runt, skrattas, pratas, bitas på tårna, gnagas på nappen mm... Jag är oxå helt slut på morgonen och försöker få honom att tvångssova så jag kan slumra lite, haha.. det han har börjat med de senaste dagarna är att ligga och krafsa mig på armen för att få uppmärksamhet och när jag sen tittar dit så ler han sitt allra charmigaste leende :-) Hoppas oxå att detta minskade sömnbehov går över snart så iaf nätterna blir lugna. Dagtid har han ju eg aldrig sovit mycket, en omgång på fm och sen ev lite på em men långt ifrån alltid.. :-)

2009-07-23 @ 11:35:45
Postat av: Eva och Neo

Låter lite gulligt med allt bökande ;D

2009-07-23 @ 22:28:12
URL: http://underbaravitre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0