Shoppat!

Ja, det är precis vad jag har gjort idag - shoppat massor! Hittade för en gångs skull allting jag ville ha/behövde.. köpte skor, mysbyxor,kofta,toppar ( inte mammakläder! ) och lite annat jag ska ha sen. Hittade även ( finally ) perfekt amningsBH, letade som besatt efter det igår, men alla var såå obekväma och bara totalt fel. Men nu så, jeeeij! Sen köpte jag även lite smink, en morgonrock till Kent, handdukar, bok och en massa annat smått... det var så himla skönt att äntligen få allt gjort. Hade ju en lista ( chockerande va? ) på en massa saker jag verkligen behövde köpa, men varje gång jag befinner mig i stan osv så verkar jag aldrig finna vad jag söker.. men idag äntligen så hittade jag precis ALLT jag behöver! I love those days... Och fick en trevlig överraskning innan idag! Jag var hemma från shoppingrundan vid 14, kilade då snabbt iväg till ica för att handla hushållspapper och blockchoklad ( till bakning ) och när jag väl var hemma så kom Kent hem ett par minuter efter - och han hade skötbordet med sig hem! Åh, vi beställde ju det från babyproffsen för ett tag sedan och skulle hämta ut det för två veckor sen ungefär, men dem hade stängt just då och sen har det bara inte blivit av. Men så kom han hem med det och monterade ihop, åh - helt perfekt är det, nu är verkligen allt fixat till lilleman.. säng,skötbord,vagn, kläder och allt smått - wunderbaum. En lättnad!

Ikväll ska vi ta det lugnt och mysa hemma, vi ska äta kinamat och se på film. Imorgon ska jag äntligen träffa Arijeta och Anneli , det var såå längesen vi träffades tillsammans så vi ser fram emot det alla tre. Det har varit svårt att styra upp en träff allihop på sistone, alltid någon som varit upptagen när dem andra kan osv, så jag har mest träffat dem separat dem senaste 3-4 månaderna.. sen dog Annelis mamma i höstas så hon har haft fullt upp med sitt eget, varit en jobbig tid. Men imorgon ska vi som sagt äntligen träffas, vi ska ut och äta, bord är reserverat till 19.oo och sen får vi se vad vi hittar på - ska bli underbart att ses igen som en trio och prata massa,massa . Kent ska även ut han, fast på sitt håll och med några killkompisar, lär nog bli livat där med - fast på ett helt annat sätt, haha. Boy´s will be boy´s..and girl´s will be girl´s ;)

För övrigt är allt bra, imorgon kliver jag in i vecka 36 och det är idag 35 dagar kvar till beräknad födsel, gulp! Det går fort som sagt.. men jag mår toppen, det enda som "besvärar" mig om man ska säga så är att jag sover otroligt dåligt på nätterna. Vaknar stup i kvarten och hur jag än ligger blir det fel, vänder och vrider mig jag vet inte hur många gånger! Brukar vila lite på morgonen/förmiddagen när jag inte har något planerat och då sover jag alltid bra några timmar.. så det är ju en fördel, att man är ledig på dagarna och kan ta igen förlorad sömn och vila så att säga. Men visst är det störigt, ser inte alls fram emot sena kvällar/nätter längre för jag vet hur det blir.. när jag vaknar för typ 4:e gången brukar jag titta på klockan och tänka " åh, hoppas det är morgon nu så jag kan stiga upp " ,men det är det ju aldrig - klockan är oftast bara 3-4, SUCK. Tacka vet jag dagtid, haha! Nej, nu ska jag spåna runt lite innan det blir myskväll.. tjingeling!

Kommentarer
Postat av: frida

härligt med en heldags shopping. men visst känns det lite overkligt när ni ser lillens säng,skötbord osv att förstå att han snart finns hos er. det tyckte jag iaf. hoppas ni får en mysig kväll och en trevlig middag med trion :)

2009-01-16 @ 19:21:49
URL: http://frudernmar.se
Postat av: Elin

Jag hoppas du köpte en STOR bh för Oh My... Jag säger bara var beredd på sillisar! Haha!

2009-01-16 @ 21:41:10
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Milo

Låter som en toppendag =)

Ahh skötbordet, ja nu är det snart tid för han att komma ut och se alla sina fina saker ;) ..

Hoppas du får det trevligt idag !

2009-01-17 @ 09:56:14
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Jasas

Härligt att allt är fixat - så slipper man tänka på det mer!



Ja tänk dem som inte får tillgång till havandeskapspenning, usch och fy fan! Min syrra jobbar på socialförvaltningen och därav har hon inget 'krävande' jobb - sen att hon sitter från 8-17 hela veckan det är en annan femma. Nej det är bra att vi är världens bästa undersköterskor ;D

2009-01-17 @ 20:30:05
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0